מתי נצליח יותר במבחן? כשהשאלות הקלות יותר בהתחלת המבחן או בסופו?

שיתוף

מתי נצליח יותר במבחן?

כשהשאלות הקלות יותר בהתחלת המבחן או בסופו?

שני נבחנים שיגשו לאותו מבחן עם אותם שאלות, יסיימו עם ציונים שונים ועם סיכויים שונים להמשך דרכם המקצועית, רק בגלל שסדר השאלות היה שונה ביניהם.
מחקר שהקיף 19,000 נבחנות ונבחנים ונערך על ידי חוקרים מאנגליה, ספרד וארה"ב הראה שכל עלייה של 10% בקושי השאלות בתחילת המבחן, הוביל לעלייה של כאחוז בדילוג על שאלות והימנעות מהלשיב עליהן.
בנוסף, פתיחת מבחן בשאלות הקשות ביותר פגעה בציונים של הנבחנים, שקיבלו עד 5 נקודות פחות והתקשו יותר להתמודד אפילו עם החצי השני של הבחינה שהיה כבר קל יותר.
סידור שאלות במבחן מהשאלה הקלה לקשה ביותר הוא המנבא הטוב ביותר לאי נטישה של המבחן וגם לציון הכי טוב.
לכן, אם אתם מאלו שכותבים מבחנים, לכו מהקל אל הכבד, ותגבירו את סיכויי ההתמדה וההצלחה של הנבחנות והנבחנים שלכם.

הקישור למאמר המלא כאן

x