נכנסים לשיעור וחושבים שהוא יהיה משעמם? זה מגביר את הסיכוי שיהיה לכם משעמם.. [לכן חשוב להעביר מסרים בתחילת שיעור- מדוע הוא הולך להיות מועיל]

שיתוף

נכנסים לשיעור וחושבים שהוא יהיה משעמם? זה מגביר את הסיכוי שיהיה לכם משעמם..
[לכן חשוב להעביר מסרים בתחילת שיעור- מדוע הוא הולך להיות מועיל]

שעמום בלמידה זו נבואה שמגשימה את עצמה.

60% מהלומדות והלומדים מספרים שמשעמם להם ללמוד, מחציתם מדווחים על כך שמדובר בתחושה קבועה כלפי הלימודים, כנראה בשל ניכור מהתוכן הלימודי, איכות ההנחייה או העדר של מוטיבציה ללמידה.

אך 3 חוקרים מהונג-קונג ובריטניה פרסמו לאחרונה מחקר שהקיף כ- 200 לומדים, ועם מצביעים על סיבה אפשרית נוספת, לפיה עצם הציפייה ששיעור עומד להיות משעמם, כבר גורמת לנו להפחית את תשומת הלב כלפי אותו שיעור, ואז בהכרח להשתעמם ממנו.

המחקרים הראו באופן ברור שתחושה ששיעור עומד להיות משעמם גורמת לנו לדווח על שעמום בהיקף משמעותי יותר גבוה מאשר אם נחשוב שזה הולך להיות שיעור מעניין, זאת ללא קשר רמת העניין האמיתית בשיעור.

המונח אמיל"י ("אני מה יוצא לי מזה") משתלב כאן היטב.

ככל שנשכיל לספר ללומדות וללומדים שלנו על כך שעומד להיות שיעור מעניין, מדוע משתלם ללמוד אותו ומה נרוויח מהלמידה, כך נגדיל את תשומת הלב של הלומדים ונגביר את הסיכוי שהם יגלו עניין בתוכן הנלמד.

את האמיל"י כדאי לספק עוד לפני השיעור, אבל גם בתחילתו, ולא יזיק לאזכר את התועלות מהלמידה שוב לאורך המפגש עצמו

הקישור למאמר המלא כאן

x