פעילות גופנית קצרצרה ומתונה משפרת תהליכי חשיבה ולמידה גם שעתיים לאחר מכן

שיתוף

פעילות גופנית קצרצרה ומתונה משפרת תהליכי חשיבה ולמידה גם שעתיים לאחר מכן.

האופן שבו אנחנו משתמשים בגוף שלנו, משפיע על החשיבה שלנו וגם על אפקטיביות הלמידה שלנו.

ספר חדש של אנני מרפי פול מסביר שפעילות גופנית מתונה וקצרה של כמה דקות משפרת את יכולת החשיבה שלנו גם בזמן הפעילות ואם לאחריה.
היא מגדילה את יכולות המיקוד שלנו, ואת כושר קבלת ההחלטות ופתרון הבעיות אפילו עד שעתיים לאחר תום הפעילות.
אנו נוטים לעשות הפרדה ברורה בין תהליכי למידה וחשיבה לבין תהליכים גופניים, למידה לחוד, הפסקה לחוד, פעילות גופנית לחוד והחידוש בספר הוא בהצעה להתבוננות הולסיטית יותר.

דיוויד גסקה שכתב סקירה על הספר, מספק דוגמאות פרקטיות שכדאי לנו ליישם ביום יום שלנו.

למשל, לפני פגישה חשובה, בזמן ההמתנה, במקום לגלול מסכים בטלפון, אפשר לבצע כמה קפיצות וניתורים לכמה דקות ולהגיע למפגש ממוקדים יותר ומוסחים פחות.

בספר עצמו the extended mind מפורטות עוד שורה של פעולות גופניות וחברתיות שיכולות לחזק את יכולות הלמידה והחשיבה שלנו.

מחברת הספר, אנני מרפל פול, תגיע בחודש הבא לראשונה להופעה מול קהל ישראלי, זאת במסגרת כנס האמצע של פריזמה- תכנית המנהיגות בלמידה דיגיטלית של משרד החינוך, מינהל עובדי הוראה, מכון מופת, ישראל דיגיטלית ומתודיקה.

המפגש יתקיים ב- 14.2.21 ב- 16:00-17:00 ויהיה פתוח לציבור הרחב בחינם, כולל תרגום סימולטני.

הוא יאפשר לנו לגלות תובנות מפתיעות מחוץ לגבולות המוח, שמסייעות למוח לתפקד טוב יותר.

ההרשמה למפגש תפורסם בקרוב.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x