פתרון בעיות אינו הדרך הטובה ביותר ללמוד איך לפתור בעיות
פתרון בעיות אינו הדרך הטובה ביותר ללמוד איך לפתור בעיות
כבר קרה שניסית לפתור איזה בעיה במחשב או בטלפון ,וגם אחרי שהצלחת בניסוי וטעייה, לא הצלחת לזכור מה עושים בפעם הבאה שנתקלת באותה בעיה?
זה רגע מתסכל כשברור לך שכבר פתרת משהו בעבר אבל קשה לזכור מה עשית.
כשמבינים קצת את האופן שבו המוח שלנו עובד, זה בעצם די הגיוני.
באתר של Education Rickshow מסבירים שמצד אחד, פתרון בעיות, גם באמצעות ניסוי וטעייה, מאפשר לנו לחקור ולהיות פעילים, כמו למידה טובה.
אבל מצד שני, זכרו העבודה שלנו תחת עומס קוגניטיבי גדול הנובע מהרצון לפתור את הבעיה.
הגודש של היקפי המידע שאנו מתעסקים איתם בשלב זה, לא מאפשר לנו "להכיל" למידה ברורה וזכירה על הדרך הנכונה לפתור.
העומס הקוגניטיבי גדול מדי.
פתרון בעיות כמו שצריך, חייב להיות עם הנחייה נלווית (אנושית, דיגיטלית או שילוב שלהם).
למידה דרך ניסוי וטעייה, בה לומדים לפתור את הבעיה דרך פתרון הבעיה, היא איטית ולא יעילה.
יש בה גם סיכונים.
ללמוד לפתור בעיה בלי הנחייה וללא משוב יכול לגרום לקיבעון של טעויות באופן הפתרון, בלי שנהיה אפילו מודעים לכך.
גדל גם הסיכוי לביצוע הכללות לא רלבנטיות לבעיות אחרות.
קולטים עובדים חדשים לארגון או שהם נדרשים להתמודדות חדשה מסוגה?
אל תניחו שניסוי וטעייה יעשו את העבודה.
מתכננים תהליך למידה ורוצים שהלומדים יתאמנו על פתרון בעיות?
מצוין, אבל הישארו שם איתם להנחות, לספק פיגומים ולתת משוב, ובנו בעיה פשוטה ומזוקקת ללא אינפורמציה עודפת ומכבידה.
לכניסה לקישור לחצו כאן