שאלון מקדים על חומר חדש יגרום לנו לזכור אותו יותר טוב.
חוקרים הוכיחו כי שימוש בשאלות מקדימות על חומר חדש יכול לשפר את הזכרון של אותו חומר בלמעלה מ- 20%.
זאת, למרות שהשאלות המקדימות מבקשות מהלומדים להתמודד עם חומר שהם לא מכירים ולא למדו.
בעבר היה חשש ששאלון מקדים מסייע רק לחומר הספציפי שעליו נשאלות השאלות, וחומר שלא היו לגביו שאלות מקדימות ייזכר פחות.
מחקר מהשנה האחרונה הראה שהלומדים זוכרים טוב יותר גם נושאים שלא נשאלו עליהם בשאלון מקדים, כל עוד מי שהעביר את החומר יצר אווירה של דריכות לאורך כל השיעור וגרם ללומדים לבדוק כל הזמן האם הידע החדש תואם את ההשערות המוקדמות שלהם.
המחקר בוצע על תוכן לימודי של קטעי וידאו. כלומר, וידאו לימודי טוב הוא וידאו שמתחיל בשאלות מקדימות על החומר ורק אז צפייה בסרטון. החוקרים מעריכים שהתוצאות תקפות גם לגבי שיעור פרונטלי רגיל.