איך מתמודדים עם עובדים שמפיצים אנרגיה שלילית?

שיתוף

איך מתמודדים עם עובדים שמפיצים אנרגיה שלילית?

לא כל העובדים בארגון מצטיינים תמיד, אבל מחקר חדש שבחן 50,000 עובדים בארגונים מגלה שהעובדים שבאמת מסכנים את הארגון הם אלו שמפיצים תחושות שליליות.

עובדים כאלו מסוגלים לגרום לעובדים אחרים לעזוב או לעבוד פחות טוב, משפיעים על המורל הכללי בארגון ועלולים לגרום לאבדן לקוחות ופגיעה בהכנסות ובמוניטין.

איך מזהים עובד שמפיץ תחושות שליליות?

בדרך כלל מדובר במי שיעיר הערות עוקצניות בפגישה ומי שנהנה להעביר ביקורת פסימית ששואבת כל אנרגיה חיובית מהחדר.
כשמישהו אומר "נראה לי שהתוכנה החדשה תעזור לנו מאוד בתהליכי העבודה" הוא יקפוץ ויגיד "נו באמת, החברה שלנו אף פעם לא מצליחה להטמיע טוב תוכנות חדשות".

אגב, פעמים רבות מדובר בעובד איכותי מאוד לארגון, מה שגורם למנהלים להימנע מלהתעמת איתו על הגישה שלו.
אז מה עושים?

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם עובד שמפיץ אנרגיות שליליות הוא שימוש במשפט אחד עם 8 מילים "אילו דוגמאות יש לך שהובילו אותך למסקנה הזו?"

משפט כזה מחייב היצמדות לעובדות קונקרטיות ולא לתחושות ומכריחה את העובד להתמודד עם משהו שאי אפשר להתווכח איתו.

לדוגמה: בזמן ישיבה, העובד אומר "המדיניות הזו לא תעבוד, לארגון שלנו ממילא לא אכפת מהעובדים שלו אף פעם".

אם נשיב לאמירה הזו באמצעות 8 המילים: "אילו דוגמאות יש לך שהובילו אותך למסקנה הזו?", אנחנו מכריחים את העובד להביא עובדות שיצדיקו את הגישה השלילית שלו.

גם אם הוא יבוא עם עובדות מסוימות, בוודאי יהיה אפשר להביא מולן דוגמאות אחרות שיאזנו את התחושה שנוצרת בחדר.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x