מלכוד הסמיילי: כיצד להפוך את שאלון המשוב למשמעותי יותר

שיתוף

"שאלון סמיילי" הוא שם ציני לשאלון המשוב בסוף כל הדרכה.
מדוע הסמיילי? כי שאלונים אלו נוטים להיות חיוביים יתר על המידה ולאחר שהוכח שהם לא מנבאים את תוצאות ההדרכה.
שאלוני הסמיילי הם קצת מסוכנים ☹

מדובר במאגר גדול של נתונים שגופים רבים משקיעים בו באופן קבוע אך רובו חסר משמעות והוא מותיר את מומחי הלמידה באפלה לגבי ההשפעה האמיתית של הלמידה שפיתחו והעבירו.
ישנן סיבות רבות מדוע לא נמצא קשר בין תוצאות "שאלוני הסמיילי" לבין יישום הלמידה לטווח רחוק, אך אחת מהן מוסברת בתשומת לב נמוכה ומרפרפת שמקדישים הלומדים למילוי השאלון.

כיצד ניתן לעורר מוטיבציה בלומדים להעניק תשומת לב גבוהה יותר לשאלוני המשוב ובכך להגדיל את הסיכוי שהדיוק של התשובות יהיו גבוה יותר?

  1. ספרו ללומדים על שאלוני המשוב בשלב מוקדם של הקורס, כך שיבינו שמבחינתכם זה חלק בלתי נפרד מהקורס.
  2. בקשו מהדמות שהלומדים הכי מחוברים אליה להיות זו שמבקשת את מילוי השאלונים.
  3. ככל שניתן, ספרו מה למדתם משאלוני משוב מוקדמים יותר ומה שיניתם בעקובתיהם .
  4. ספרו ללומדים מה תעשו עם הנתונים שיתקבלו וכיצד אתם הולכים לשתף אותם בתוצאות של משובים אלו.
  5. הדגישו ללומדים את הרווחים שזה נותן למנחים, למפתחי הלמידה ולארגון.
  6. תנו פרופורציה מאוזנת לגבי משך הזמן של מתן המענה, למשל: "למדנו מהבוקר 420 דקות וכעת אנחנו מבקשים רק 10 דקות מזמנכם".
  7. ואת כל זה.. תעשו בהתלהבות ☺

לכניסה לקישור לחצו כאן

x