3 דרכים לחדשנות
3 דרכים לחדשנות
חדשנות היא חמצן הכרחי להתפתחות אישית וארגונית בעולם משתנה.
סופר רבי המכר והמומחה לשינוי גרג סאטל ממפה את היכולת שלנו לפעול בחדשנות לפי 3 דרכים מרכזיות וממליץ לנו כמה משאבים להשקיע בכל דרך:
1. להשתפר במשהו שאנחנו כבר עושים
גרסה חדשה של מוצר, כמו סמארטפון שומרת על העדכניות שלו ועל היתרון התחרותי שלו וגורמת למוצר להשתפר כל הזמן: מהיר יותר, אמין יותר ועם פחות תקלות. זהו ערוץ חדשנות הכרחי בכל ארגון חפץ חיים.
2. ליישם משהו שאנחנו כבר טובים בו, בהקשר אחר
דרך חדשנות מומלצת במיוחד היא לזהות משהו שאנחנו טובים בו וליישם אותו בשוק אחר, או על קהל אחר או בתצורה אחרת. דוגמה מפורסמת היא של אמזון שהחלה במכירת ספרים והרחיבה את פעילותה למכירה של… כל מה שיש. חדשנות כזו נחשבת למסוכנת ולא פשוטה, כי היא מחייבת אותנו להמציא את עצמנו מחדש באזור שאנחנו לא נמצאים בו, אך הפוטנציאל גבוה כי היא מאפשרת לנו לממש משהו שאנחנו מצטיינים בו.
3. לפתור בעיה חדשה לגמרי
החדשנות הכי לא ודאית טמונה בניסיון שלנו לפתור בעיה חדשה לגמרי. זאת כאשר אנחנו לא יודעים איך פתרון טוב יכול בכלל להראות. כך שזו חדשנות שמגיעה עם הימור. היא מתרחשת בדרך כלל עם טכנולוגיה חדשה לגמרי ואם היא מצליחה, יכולה להביא לערך רב.
אז איך כדאי לנו להקצות את המשאבים לדרכי החדשנות הללו?
סאטן ממליץ לנו לחלק את האנרגיות לפי חלוקה של 70:20:10.
70% על שיפור מוצרים קיימים, 20% ליישום חדש של פתרון קיים ו- 10% לפתרון בעיה חדשה לגמרי.
לכניסה לקישור לחצו כאן