לא חשוב הרכב המשתתפים ולא חשוב התוכן. קבוצה של לומדים בכיתה היא הזדמנות מצוינת להגביר את היצירתיות של כולם. רוב המורים והמדריכים מודעים להזדמנות זו, אך המבנה המסורתי של מערכות למידה מקשה על המימוש. התוכן עצמו נלמד, אבל המשתתפים לא מרוויחים חשיבה קצת יותר יצירתית על העולם.
מאמר חדש מרכז 30 דברים שאפשר לעשות בכיתה להגביר את היצירתיות. במאמר מוסבר כיצד מתייחסים ליצירתיות כמיומנות, מדוע שאלה של לומד שלא קשורה לנושא היא אירוע חיובי וכיצד שילוב של רגש וקוגניציה משאירים את הלומד במרחב גבוה יותר של ביטוי, שיתוף פעולה וסקרנות.