4 עוגנים של מנהיגות דיגיטלית
4 עוגנים של מנהיגות דיגיטלית
54% מהעובדים יעדיפו לעבוד מרחוק גם אחרי המגפה והמנהלים בארגון נדרשים ליישם מנהיגות חדשה של העידן הדיגיטלי כדי להתאים את עצמם למציאות המשתנה.
במגזין של ה- ATD, הארגון הגדול בעולם לתחום הלמידה והפיתוח הארגוני, פורסם בשבוע שעבר מאמר המתאר את 4 יסודות ההכרחיים למנהיגות דיגיטלית:
1. תודעה של תמיכה
התכונה הנדרשת ביותר ממנהיגות בימים אלו היא תודעה של תמיכה. זוהי מנהיגות שממוקדת בצרכים הפיזיים, רגשיים ומנטליים של העובדים.
תודעה כזו מחייבת את המנהיגות להפעיל גישה שונה מול כל עובד ועובד כתלות במאפייניו וגורמי ההנעה שלו.
עובדים בארגונים רוצים לדעת שהארגון שבו הם עובדים דואג להם ושלדעות והמחשבות שלהם יש משקל.
2. תקשורתיות מתמדת
חשיבות התקשורת גדולה במיוחד בעידן הדיגיטלי ואף עוגן מנהיגותי לא יתממש ללא שימוש תדיר בתקשורת בין מנהלים לעובדים.
בעידן של עבודה מרחוק, יש פחות הזדמנויות לניואנסים של תקשורת שבאים לידי ביטוי בשפת גוף, הבעות פנים וטון דיבור.
כדי לחפות על זה, מנהיגים בעידן הדיגיטלי צריכים להגדיל מאוד את הנפח והתדירות של התקשורת לרמה יומיומית. ריבוי ערוצי התקשורת בדיגיטל יכולים לסייע לממש זאת.
3. אוריינות דיגיטלית
אין מנהיגות דיגיטלית ללא אוריינות דיגיטלית.
האוריינות הדיגיטלית היא זו שמאפשרת את התקשורת הנדרשת וגם את אמצעי התמיכה השונים בשלמותו של העובד.
בתחום זה, נראה שהמצב דורש שיפור.
רוב העובדים בארגונים נמצאים בתחושה שהמנהיגות שלהם נמצאת מאחור ולא חיה ונושמת דיגיטל, מה שמעלה את החשש ביכולת של הנהלות של ארגונים לקבל החלטות ארגוניות טובות בנושאים טכנולוגיים.
4. החלק היציב של השינוי
סקר חדש של מכון גאלופ מצביע על כך שהעובדים מחפשים כעת יציבות, יותר מכל דבר אחר. התמקדות יתר בשינויים גורמת לחוסר תאימות פסיכולוגי בין הצורך של העובדים לבין תחושה של מציאות משובשת. הפער הזה פוגע בביצועים של עובדים וביכולת של הארגון להשתנות. תפקיד המנהיגות בעידן הדיגיטלי לספק תחושה של רציפות ובטחון בזמן הובלת השינוי ולהשכיל לאתר מנגנונים חלופיים במרחב הדיגיטלי שדומים למה שהעובדים מכירים ורגילים.
לכניסה לקישור לחצו כאן