אז למה בעצם מנהלים מתעלמים מרעיונות של עובדים?
אז למה בעצם מנהלים מתעלמים מרעיונות של עובדים?
נראה לך שמנהלים מתעלמים מרעיונות של עובדים בגלל האגו שלהם או העדפה לשימור המצב הקיים? סדרת מחקרים מראה שהבעיה במקום אחר לגמרי ונובעת בעיקר מהתרבות הארגונית הכוללת ולא מחוסר הפתיחות של המנהל.
כאשר עובדים משתפים ברעיונות חדשים או מעלים בעיות שהם מזהים, ארגונים משפרים את ביצועיהם ואת היקפי החדשנות שלהם.
למה? כי העובדים הם ה"ראשונים לזהות" את מה שקורה בקו הראשון של העשייה, ולכן תרומתם לקבלת החלטות ניהוליות היא קריטית.
בפועל, עובדים רבים מדווחים שהמנהלים שלהם מתעלמים מהרעיונות החדשים שהם מביאים.
הנטייה היא להאשים את המנהלים עצמם בחוסר קשב, בשמרנות ובהעדר פתיחות.
ממצאים של סדרת מחקרים שפורסמה במגזין העסקי של אוניברסיטת הרווארד, מצביעים על כך שכל עוד המנהלים בעצמם לא מועצמים לחשיבה יזמית, והשיח עם ההנהלה ממוקד בתוצאות קצרות טווח, יוזמות של עובד יהוו "עיכוב" מבחינת המנהל ביכולת לעמוד ביעדים המידיים שלו.
כך שלמעשה, גם המנהלים בעלי הכוונות הטובות ביותר מוצאים את עצמם הודפים רעיונות חדשים ואפשר להבין אותם.
המחקרים מראים בבירור שרק מנהלים מועצמים אשר מתבקשים לעמוד (גם) ביעדים ארוכי טווח, יהיו אלו שיפתחו קשב ליוזמות מהשטח.
החוקרים ממליצים לארגונים לבחון את הפרקטיקות שלהם בניהול המנהלים ועד כמה הן מונעות אוטונטמיה של המנהל לעודד ולטפח יוזמות שנוצרות בשטח.
ארגון שהשיח היומיומי בו הוא רק על הטווח הקצר מקטין את הסיכוי שרעיונות יצמחו בו מלמטה.
אף ארגון לא יכול להתעלם מיעדי הטווח הקצר, אך ארגונים בעלי אופי יזמי מקפידים ליצור זירות והזדמנויות לנתק את המנהלים מעשייה השוטפת ולאפשר להם במה לקידום יצירתיות וחדשנות בצוותים שלהם.
עוד דרך לקידום יוזמות של עובדים היא הקצאת משאבים והוקרה למנהלים שמקפידים לעבוד גם על יעדי הטווח הרחוק.
פעולות כאלו מסייעות לבניית תרבות ארגונית יזמית וחדשנית ומחלחלות בסופו של דבר למערכת היחסים שבין מנהל לעובד.
לכניסה לקישור לחצו כאן