איך להפחית חרדת בחינות? עם בחינות [אבל אנונימיות]

שיתוף

איך להפחית חרדת בחינות? עם בחינות [אבל אנונימיות]

כיצד מיישבים את המתח בין זה ששליפה של תוכן והיזכרות בו היא אסטרטגית למידה אפקטיבית במיוחד, לבין זה ששליפה של תוכן נחשבת בד"כ כאירוע של בחינה או הערכה, מה שמכניס אותנו לחרדות ולחצים?
הפתרון הוא כמובן, להשתמש במנגנונים של שליפה (כמו מבחן), אבל לוותר על המנגנון של ההערכה (קבלת ציון חיצוני על מה שעשיתי, ורישום שלו).
אחת הפרקטיקות המומלצות ביותר בשנים האחרונות נקראת low stakes retrieval (שליפה בסיכון נמוך), שהופכת מבחן מאירוע הערכה לאירוע למיה.
איך עושים את זה? פשוט מאוד, לא מוותרים על בחינות (מומלץ לבחור בשם פחות מפחיד מהשם "מבחן"), אך הופכים אותן לאנונימיות או לאנונימיות למחצה.
שימוש במבחנים אנונימיים ותקשורת טובה עם הלומדים על היתרונות שיש במבחן ובמנגונים לשליפת הזכרון שלנו, מפחיתים את החרדות מהמבחן ה"אמיתי" וה"מסכם" ב- 72%!
הלומדים מגלים שהמבחן האנונימי מספק להם אבחון לגבי מצבם בתהליך הלימודי, מבלי לחוש ביקורת או שיפוטיות.
התרגולות הרבות של אירועי מבחן ושליפת זכרון, מחזקים את הזכרון עצמו והופכים את האירוע להרבה פחות מלחיץ. דוקא הימנעות ממבחנים עלולה להגביר את החרדות מהם.
כל עוד אנחנו לא נבחנים, אנחנו לא יודעים מה אנחנו לא יודעים (ובכך גוברת החרדה), גם חווית המבחן הופכת להיות לא מוכרת ולכן מלחיצה יותר.
רוצים להפחית חרדת בחינות אצל הלומדים שלכם? הגבירו את השימוש באירועי שליפה (בלי שימוש במונח מבחן), אפשרו ללומדים לגלות את הפערים שלהם באופן אנונימי וכך תחזקו גם את הזכרון שלהם וגם את החוסן הרגשי שלהם לקראת אירועי הערכה פורמליים יותר.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x