איך לכתוב כותרת שגורמת לכולם להמשיך לקרוא את התוכן שלך?

שיתוף

איך לכתוב כותרת שגורמת לכולם להמשיך לקרוא את התוכן שלך?

 

 

כשכמות התוכן מציפה אותנו וכולנו מרפרפים כדי להחליט אם לעיין במשהו או לדלג, לכותרת יש חשיבות גדולה במיוחד.

מייק טיילור שמתמחה בקשר בין עולמות הלמידה לעולמות השיווק, מסביר שכדי ליצור כותרת שמושכת תשומת לב, היא צריכה ליצור סקרנות ולהיות ייחודית אך גם להבטיח ערך – כך שבסופו של דבר היא תהיה משהו ש"אי אפשר לעמוד בפניו".

לא פחות חשוב לקיים את ההבטחה.

כיום כותרות רבות משמשות כ"קליק -בייט", כלומר הכותרת מפתה אותנו לקרוא אבל אז אנחנו מאוכזבים מהמשך התוכן ומאבדים אמון באלו שכתבו אותו.

מהן סוגי הכותרות שיניעו את קהל הקוראים שלנו לדבוק בקריאה ולא לנטוש?

טיילור מציג כמה דוגמאות שיש בהן גם אינפורמטיביות וגם פשטות.

בהצעותיו הוא לעיתים משלב מילת תואר אחת לחזק את המסר (מוצלח, מפתיע, מקצועי).

אך העיקר –להבטיח הבטחה מדויקת ולעמוד בה.

הנה חלק מהדוגמאות המוצגות בפרסום:

🎀 איך לעשות X בלי לעשות Y – מסקרן, מבטיח הבטחה מדויקת, אינפורמטיבי

🎀 הסוד ל- X – מעורר סקרנות, ייחודי ומבטיח ערך רב למשהו שאנחנו לא יודעים לעשות כי הוא סוד

🎀 10 דרכים ל- X  – מבטיח ערך מדויק ותחום – שומר על פשטות

🎀 האמת המפתיעה על X –  גם כאן יצירת סקרנות וייחודיות והבטחה לערך

🎀 להיות X – כמו מקצוען – שוב דוגמה לשימוש בהבטחה עם מילת תואר אחת שכולנו היינו רוצים לאחוז בה ("מקצוענות"), תוך שמירה על פשטות וסקרנות.

הקישור לפרסום המלא כאן ומאמר מקיף יותר עם דגשים דומים, מתוך הבלוג של חברת wix כאן

x