איך לשאול שאלות בזום או בכיתה ולקבל תשובות מכולם?

שיתוף

איך לשאול שאלות בזום או בכיתה- ולקבל תשובות מכולם?

שאילת שאלות בכיתה או בזום נחשבת לכלי משמעותי להגביר מעורבות של לומדים ולהעריך באופן אמין את הפערים של המשתתפים אל מול התוכן הלימודי. אז למה אנחנו מסתפקים בשאילת שאלות שבה רק אחד או שניים משיבים על השאלה?

עם או בלי טכנולוגיות מסייעות, ניתן לגרום לכל אחד לענות על שאלה וכך להפוך את הכיתה למקום שמכליל ומשתף את כולם.

הנה 3 שיטות נפוצות, מתוך מאמר שפורסם ב- teacher head. המאמר מתייחס לכיתה הפרונטלית אך העקרונות והיישום רלבנטיים גם למפגשי זום ודומיו.

שאלה בהגרלה:
שאלה בהגרלה אמנם לא גורמת לכולם לענות אבל מכניסה את כולם לדריכות כי מישהו יוגרל ויצטרך לענות. חשוב להפעיל את המנגנון הזה באופן שלא יביך ולא יהווה שיפוט של יכולות הלומדים, כלומר לעשות אותו באופן מחויך ולא מחייב. ההגרלה לא חייבת להיות על לומד בודד שעלול לחוש במצור. ניתן להגריל לומדים בודדים, סדרה של לומדים (הגרלה של 3-4 לומדים), קבוצות בעלי מאפיינים (שם משפחה שמתחיל באותיות מסוימות) ואפילו להגריל מישהו שיחליט מי ישיב על השאלה. ברשת יש יישומים רבים שמאפשרים להגריל משתתפים באופן משעשע ומכליל.

דואט – קומפלט:
שיטה מומלצת במיוחד לערב את כולם. ראשית מבקשים מכל זוג להשיב על השאלה באמצעות שיח פנימי. כך הבטחנו שכולם משיבים ואפילו חושבים, מסבירים וחולקים את התשובות שלהם. לאחר מכן נציגים של הזוגות, או חלק מהם, מבטאים את התשובות שלהם במליאה.

צ'אט או קוויז
בעידן הזום, או הסמארטפונים בכיתה, קל במיוחד לבקש מכולם לענות, אפילו באופן אנונימי. הצ'אט בזום מאפשר בקלות לכל אחד לענות על שאלה, ויש עשרות יישומים סלולאריים של חידונים וקוויזים בהם כולם יכולים להשיב על שאלות. כך יכולה להתקבל תמונה כיתתית מהירה על מצב הידע בכיתה ואפשר להפוך את תהליך הלמידה למותאם יותר ומדויק יותר לצרכים ולפערים של הלומדים.

אז הגיע הזמן להפסיק להפריח שאלה באוויר, לאסוף תשובה אחת או שתיים ולהמשיך הלאה. שאלה היא כלי מרכזי בתהליך לימודי. רוצים לשאול משהו? כל מה צריך זה לדאוג שהשאלה תשלב את כולם, ולהבטיח לומדים מעורבים ושדה נתונים שיתמוך בלמידה מותאמת יותר.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x