איך מזהים פתרון גרוע לטכנולוגיות למידה "מותאמות אישית"?

שיתוף

שוק הלמידה דיגיטלית בהצפה של טכנולוגיות למידה המבטיחות "למידה מותאמת אישית".

איך נזהה את אלו שעל אף הכוונות הטובות, "מפספסות" את מה שלמידה מותאמת אישית צריכה להיות?

  • "אלו שכל הזמן נותנות ציונים ותגמולים"
    טכנולוגיות שבנויות על תגמול מתמיד מטפחות למעשה התמכרות ו"תכנות התנהגותי" של הלומד להגיב לציונים ואייקונים שמחים בשיטה שלמעשה מחקה את עולם הציונים המסורתי באריזה אחרת. בקטגוריה זו נכללים גם סביבות משחקיות רבות שלא בהכרח מביאות תוצאות טובות יותר, ועל הדרך שמות דגש חזק מדי על תגמולים מתמידים ללומד שעלולים לגרום לו גם להתמכר למסך וגם לא באמת להתחבר לתוכן באופן אותנטי ומשמעותי.
  • "אלו שהן 100% למידה עצמית ואינן חלק מפתרון היברדי יותר"
    לרוב מדובר בטכנולוגיות שאמנם מותאמות אישית אבל הן מפחיתות את האינטראקציות של הלומד עם לומדים אחרים שנמצאים סביבו ולכן הן אולי מותאמות אישית אבל לגמרי לא אישיות, ומישהו שכח שבתוך המילה "אישי" יש את המילה איש.
  • "אלו שהן מלהיבות מאוד אבל כה מורכבות"
    טכנולוגיות מרובות פיצ'רים, כאלו שמייצרות התלהבות התחלתית גדולה אך לא ישרדו לאורך זמן בשל המורכבות היומיומית שהן מחייבות.

המונח "התאמה אישית" כה קוסם שהוא עוצר אותנו לעיתים מלבחון מה זה בדיוק הדבר הזה שאנחנו רוצים להתאים אישית, והאם מרוב שזה מותאם, זה ממש לא אישי.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x