אם פספסת את כל אלו... לא יזכרו את מה שהסברת
רוצה ללמד משהו ולהיות בטוח שיזכרו את ההסבר שלך? הנה 5 פספוסים שחובה להימנע מהם.
1. 🖐🏿 לא התבססת על ידע מוקדם? פספוס!
למה זה כל כך חשוב?
גודש של ידע חדש שלא נשען על ידע קיים גורם לעומס קוגניטיבי על זכרון העבודה ומונע את האפשרות לזכור.
לפני המפגש, יש לברר, מה הידע המוקדם של הלומדים שלך? האם הבטחת היקף תכנים שאינם מטילים עומס יתר על זכרון העבודה של המשתתפים?
2. 🖐🏿 לא שילבת במצגת דימויים ויזואליים שתומכים בהסבר? פספוס
למה מומלץ לשלב דימויים ויזואליים?
כי אמצעים ויזואליים תומכים בתהליך הלמידה ומפחיתים את עומס המידע המועבר. חשוב להשתמש בתרשימים, תמונות, טבלאות או דיאגרמות לצד ובזמן דברי ההסבר.
שילבת תמונות? נהדר. עכשיו חשוב לבדוק שנמענת משילוב תמונות או עזרים ויזואליים שלא תורמים ורק מבלבלים ומוסיפים עומס.
3. 🖐🏿 לא עודדת "מיקור חוץ" של התוכן באמצעות סיכומים או עזרים? פספוס!
למה כדאי לצייד את הלומדים בעזרים בזמן ההקשבה לדברי ההסבר?
דברי הסבר ארוכים מחייבים עזרים תומכים. לכן, עליך לתכנן מה אפשר לתת למשתתפים בזמן ההסבר, כדי לעזור להם להבין.
אפשר לחלק "עמוד פיגומים" שהם יכולים למלא בזמן המפגש, או סיכום של המפגש שיחסוך להם את הצורך לכתוב כל דבר בלי לחשוב ובלי לעבד, העיקר "לפנות ידע" לעזר כלשהו שיקל על ההתמודדות עם עומס התכנים.
4. לא שילבת סיפורים ודוגמאות? פספוס
מדוע עדיף לשלב סיפורים?
סיפור היא אחד מהכלים הקסומים ביותר להתמודדות עם עומס קוגניטיבי על זכרון העבודה. כשזה מגיע לסיפור, המשתתפים מוכנים לקלוט יותר תוכן והמוח נותן לכך עדיפות עליונה.
5. לא מצאת דרך לחזור על הדברים באופן מגוון? פספוס.
למה קריטי לחזור על הנושאים הנלמדים יותר מפעם אחת במהלך המפגש?
לדבר על כל נושא רק פעם אחת, זה כמו לכתוב על קרח.
חשוב לך שיזכרו? יש לתכנן את המפגש כך שאינטרקציה עם נושא תתרחש שוב בהמשך המפגש, בצורה שונה, או מזווית אחרת.
הסברת משהו? עכשיו צריך למצוא איך הנושא הזה הופך לחידה, שאלה או רגע של רענון,אפילו כמה דקות לאחר ההסבר.
לכניסה לקישור לחצו כאן