אנחנו זוכרים יותר אם לימדו אותנו בהתלהבות
אנחנו זוכרים יותר אם לימדו אותנו בהתלהבות.
אנחנו נזכור טוב יותר אם אלו שמלמדים אותנו יעשו זאת בהתלהבות, כך שהנחייה מלהיבה זה לא רק עניין של חוויה, אלא כלי לזכרון טוב יותר.
כך עולה ממחקר חדש שפורסם לפני כחודשיים.
המחקר הראה שמי שזכו ללמידה מלהיבה, שלפו יותר תוכן במבחני זכרון, אך לא בכל מצב.
התלהבות המנחה סייעה מאוד כאשר הלומדים עסקו רק בלמידה של משהו חדש, אך כאשר הם נדרשו לבצע משימה או תרגול, לא היה ערך מוסף להתנהלות מלהיבה של מי שלימד אותם, ככל הנראה בגלל שתשומת הלב של הלומדים היתה בביצוע המשימה.
מכאן, שהתלהבות של מנחה אינה נדרשת תמיד ובכל מחיר, וכדאי למקד אותה במצבים בהם תשומת הלב של הלומדים מרוכזת במנחה.
החוקרים מסבירים שהנחייה מלהיבה איננה משהו מולד, ושגם מנחים שאינם "מתלהבים טבעיים" יכולים ללמוד להיות כאלו, באמצעות אימוץ טכניקות גופניות וקוליות (שפת גוף, אינטונציה) שיגרמו ליצירת עניין ומעורבות בתוכן.
לכניסה לקישור לחצו כאן