המנחים חושבים שאינטליגנציה יכולה להתפתח ולצמוח? הלומדים יצליחו יותר במבחנים

שיתוף

המנחים חושבים שאינטליגנציה יכולה להתפתח ולצמוח? הלומדים יצליחו יותר במבחנים.


במוסדות לימוד שבהם המנחים, המורים או מהרצים חושבים שאנשים יכולים לצמוח ולהתפתח בכל מצב, התוצאות הלימודיות טובות יותר.
במחקר שבחן זאת על 150 מרצים ו- 15,000 סטודנטים לאור שנתיים, התבקשו חברי הסגל לציין האם לתחושתם אינטליגנציה זה משהו שניתן לשינוי, או להפך, שיש לומדים מסויימים שפשוט לא ניתן לשנות אצלם את רמת האינטליגנציה.
החוקרים מסבירים שמנחים שמאמינים שאינטליגנציה היא משהו קבוע "משדרים" ללומדים שלהם שיש כאלו שנולדו עם המתנה הזו וכאלו שלא. לעומת זאת מנחים המאמינים (ובצדק) שאינטליגנציה יכולה להתפתח, מקפידים יותר לספק ללומדים שלהם כלים להפוך ללומדים טובים יותר. על פי המחקר, לומדים בקורסים כאלו גם מגלים רמה גבוהה יותר של מוטיבציה ללמוד ומביעים גם שביעות רצון גבוהה יותר מהתהליכי הלמידה.
נראה שעצם קיומם של סטריאוטיפים עבור לומדים מסויימים, גורם להם להרגיש שייכים פחות, להאמין פחות בתהליכי הלמידה, לפתח חרדה מתהליכי הלמידה ולא להתעניין בתוכן הלימודי.

רוצים להבטיח למידה אפקטיבית? נראה שכדאי להתחיל בגיבוש תפיסת growth mindset בקרב סגל המנחים, כדי לאפשר להם להצמיח את הלומדים שלהם ולהאמין ביכולת שלהם להתאמץ, להתקדם ולהצליח.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x