הפסיכולוגיה של סידור הכסאות בכיתה

שיתוף

הפסיכולוגיה של סידור הכסאות בכיתה

זה באמת משנה איך אנחנו מסדרים את החדר או הכיתה לפני מפגש למידה או ישיבה?

בהחלט כן.

באתר הבריטי innerdrive פורסמה סקירה של הפסיכולוגיה של סידור הכסאות בכיתה.

ע"פ המחקרים, יש השפעה לסידור הכסאות על המיקוד של הקהל במשימות שלהם, הההתנהגות שלהם בזמן המפגש, רמת המעורבות שלהם וגם היקף ואיכות מערכות היחסים שבין העמיתים בחדר.

לכן, לפני שמחליטים איך לסדר את הכסאות כדאי שנשאל את עצמנו עד האם חשובה לנו עבודה יותר אינבדואלית או צוותית? האם אנחנו רוצים לעורר דיונים פתוחים או אולי דווקא לאפשר למידה ממוקדמת ומשימתית?

כסאות בשורות בשורות- סדר ועבודה עצמאית:

למידה בשורות מבטיחה לנו כיתה שקטה יותר עם שליש מהיקף ההסחות של קבוצות לומדים וסיכוי כפול להתנהלות עצמאית ומשימתית

כסאות במעגלים קבוצתיים – עבודת צוות שיתופית:

סידור הכסאות במעגלים של קבוצות מבטיחה סיעורי מוחות מוצלחים, התמודדות טובה יותר עם משימות צוותיות וקהל עם הרבה יותר שאלות דיונים ומעורבות שמאפשרים למידה מהירה יותר אחד מהשני.

כיוון שאנחנו שונים אחד מהשני ביכולות הריכוז שלנו וביכולת ההתמודדות שלנו עם משימות לימודיות, גם סידור האנשים בחדר חשוב.

ככל שנחבר בין לומדים שקשה להם יותר להתרכז או להתמודד עם התוכן, עם אלו שקל להם יותר, נסייע לאלו שהלמידה מאתגרת אותם

לכניסה לקישור לחצו כאן

x