חילקתי את הלומדים לקבוצות לביצוע משימה – איך אני מונע מחלקם להיות "טרמפיסטים" שלא תורמים דבר לקבוצה?
חילקתי את הלומדים לקבוצות לביצוע משימה – איך אני מונע מחלקם להיות "טרמפיסטים" שלא תורמים דבר לקבוצה?
עבודה בקבוצות משתלמת מאוד, אבל יש קבוצות שהדינמיקה בהן עובדת כמו בקסם וכל חבר קבוצה מביא את עצמו ואת חוזקותיו, ויש קבוצות שלא מסתדרות או שיש בהן "טרמפיסטים" שלא תורמים את חלקם למאמץ הצוותי.
מה עושים?
1. מתכננים את העבודה הקבוצתית לפי שלבי עבודה, כך שיהיו מספר צמתים ונקודות בקרה בהם הלומדים יידרשו להציג את התקדמותם.
כך יש יותר מגע של המנחה עם הקבוצה ואפשרות לראות מי זלג ממנה.
2. מאפשרים לקבוצה לבחור: למשל אפשרות לביצוע של פעולות אישיות בתוך הפעילות הקבוצתית, לבחור את אופי המשימה וצורת הביצוע שלה כך שחברי הקבוצה יקבלו החלטות שנכונות לכל החברים בהן.
3. הכניסו לעבודה הקבוצתית חלקים אינדיבידואליים: בהם הלומדים מתארים את החוויות שלהם או התובנות שלהם מהפעילות.
4. הבטיחו שחברי הקבוצה לומדים להכיר אחד את השני: אפשרו זמן של הלומדים להעמקת ההיכרות האישית.
5. עודדו בניית "תקנון קבוצתי" – שבו הלומדים מגדירים לעצמם כללי התנהגות, אחריות של כל חבר והציפיות ההדדיות של החברים.
לכניסה לקישור לחצו כאן