כדי שהלמידה שפיתחת לא תישכח מהר, צריך לתכנן את "היום שלפני" ו- "היום שאחרי" אירוע הלמידה

שיתוף

כדי שהלמידה שפיתחת לא תישכח מהר, צריך לתכנן את "היום שלפני" ו- "היום שאחרי" אירוע הלמידה

 

לקחת חלק בתהליך למידה מוצלח?

אם לא היה איזשהו המשך לתהליך ב"יום שאחרי" הסיכוי ליישום של מה שלמדת נמוך.

ע"פ מחקרים בתחום הלמידה הארגונית, לפעולות שמבוצעות לאחר תהליך הלמידה ("היום שאחרי") יש השפעה של 40% על אפקטיביות תהליך הלמידה וגם להכנות המוקדמות ("היום שלפני") יש חשיבות והשפעה.

 

הנה סדרה של פעולות מומלצות לביצוע ב"יום שלפני" ו"היום שאחרי" של קורס, מפגש או מסע למידה כדי להבטיח למידה זכירה, ישימה ואפקטיבית. זאת מתוך מטה-מחקר מקיף שפורסם במגזין האגודה לפסיכולוגיה מדעית בארה"ב (APS) בהובלת אדוארדו סאלאס.

היום שלפני📆

לפני שמתחיל תהליך הלמידה כדאי לעודד סקרנות בקרב הלומדות והלומדים ותחושה שהלמידה תשיא להם ערך, זאת בלי לגרום ל"מכירת יתר".

איך עושים את זה?

🌞 הפצה של ציטוטים ועדויות של אלו שכבר למדו את התכנים הללו ומספרים על הערך שהפיקו ממנו

🌞 סדרה של טיזרים במייל/ווסטאפ/ דרך מערכת הלמידה – מסרים קצרים, חדוותיים שמשדרים התרגשות, ציפייה ללמידה משותפת, רצון להצליח ולאפשר חוויה טובה ודוגמאות של הערך או התועלת שיצמחו לנו מתהליך הלמידה

🌞 מפגש מקדים להיכרות, תיאום ציפיות ויצירת סקרנות

🌞 שאלון מקדים למילוי – להבנה עמוקה יותר של הצרכים של קהל הלומדים

🌞 תזכורות והסברים לגבי התנהלות תהליך הלמידה והדרישות שלו.

 

בנוסף, המחקרים מציעים לשתף את המנהלות והמנהלים של הלומדים על תהליך הלמידה הצפוי ולעודד שיחה מקדימה שלהם עם העובד להגדרה משותפת של מטרות התהליך טרם היציאה לדרך.

 

היום שאחרי📆

ביום שאחרי כדאי להמשיך להפיץ תכנים, שיזכירו ללומדים את מה שלמדו ויחזקו את הזיכרון של התוכן.

– אפשר להכין תכנים כאלו מראש, או לזהות את הפערים המרכזיים שעדין נותרו ולחזק אותם באמצעות "תגבורני תוכן"-learning enforcements- יחידות קצרות הממוקדות במה שהלומדות והלומדים עדין לא יודעים.🌞

– בנוסף, כדאי להנגיש ללומדים עזרי למידה שיתמכו ביישום הלמידה הלכה למעשה. 🌞

כבר בזמן תהליך הלמידה כדאי לאפשר ללומדים להכיר ו"להתיידד" עם העזרים הללו, כך שביום שאחרי הגישה אל התכנים האלו תהיה טבעית.

– כמו ביום שלפני, גם ביום שאחרי, המפתח ליישום של הלמידה טמון במנהלות והמנהלים.🌞

התקשורת המוקדמת איתם יכולה לסייע להם להיות דמויות מפתח ביום שאחרי ולהפוך את תכני הלמידה של אתמול לפעולות חדשות בעבודה של היום.

המנהלים הם היחידים שיכולים להבטיח יישום של הלמידה בתקופה שקרובה וצמודה לתהליך.

לכן, אם המנהל ידע מה הלומד למד ומה עליו ליישם ויקבל כלים לשימור וחיזוק הלמידה, הוא יוכל להכווין את הלומד לשם.

המחקרים ממליצים לספק למנהלים כלים והדרכה איך לאמן את העובדים בידע והמיומנויות החדשות שבהם הצטיידו.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 

x