כותבים או מעצבים תוכן דיגיטלי? יש לכם פחות מעשירית שניה ליצור רושם ראשוני טוב
כותבים או מעצבים תוכן דיגיטלי? יש לכם פחות מעשירית שניה ליצור רושם ראשוני טוב
המוח שלנו התפתח לסרוק ולשפוט מידע במהירות מדהימה, וזאת מסיבות הישרדותיות.
כשמדובר בתוכן דיגיטלי – בין אם אלו תכני למידה, מצגות עסקיות או פרופילים ברשתות חברתיות – הרושם הראשוני נוצר במהירות מסחררת.
מחקר שבחן את התנהלות הגולשים מול אתרי אינטרנט הראה שנדרשו רק כ-50 אלפיות השנייה (0.05 שניות) כדי לגבש רושם ראשוני לגבי רצינות, מומחיות או איכות של התוכן.
זמן זה קצר אפילו מהזמן הדרוש למצמוץ עין!
במחקר נחלקו המשתתפים ל- 3 קבוצות שצפו באותו תוכן למשך שניה, חצי שניה או חמישים אלפיות השניה – והתבקשו לדרג את האטרקטיביות של התוכן.
השיפוט היה זהה ועקבי לאורך כל שלושת המשכים, כלומר לא נדרשה אפילו שניה כדי להכריע, אלא אחד חלקי חמישים של זמן זה.
מחקר אחר שבוצע באוניברסיטת טוקיו, הראה כי אנשים מסוגלים לעבד ולהבין את משמעותו של תוכן ויזואלי בפחות מ-13 אלפיות השנייה.
אלו המחשות ברורות לעד כמה המוח האנושי מהיר בעיבוד מידע ויזואלי.
השיפוט הכל כך זריז הזה מחייב אותנו בהנגשה של תוכן בהיר, פשוט ולא מעמיס מצד אחד וביכולת לשלב תוכן ויזואלי שיתמוך בעיבוד הזה.
הקישור למאמר המלא מתוך האתר של CXL לחצו כאן
למחקר המקורי לחצו כאן