כיצד שימוש במפות למידה מחזק תהליכי למידה?
כיצד שימוש במפות למידה מחזק תהליכי למידה?
רוצה לזכור היטב משהו שלמדת?
ציור של מפת למידה הוא פרקטיקה מומלצת עם סיום של תהליך למידה כלשהו, כשרוצים "לארוז" ו"לעשות סדר".
מפת למידה מסייעת מאוד לארגן את עיקרי התוכן הלימודי באופן גראפי, ומאפשר עיבוד טוב יותר של הרעיונות הגדולים שמאחורי מה שלמדנו.
על נייר או על דיגיטל, עם שימוש ב"חוקים" מעולם מפות חשיבה, או בלי חוקים בכלל, הפריסה הויזואלית של עיקרי התוכן על מרחב כלשהו עושה לנו סדר.
מפת חשיבה:
– מסייעת מאוד להפריד בין עיקר לטפל
– מאפשרות לעשות "זום אין" וזום "אאוט" על מה שלמדתי
– מחזקת מאוד לראות את הקשרים שבין הרכיבים השונים של מה שלמדנו
– מעצימה אותנו כלומדים- גורמת לנו להיות ה"מנהלים של התוכן" – ולסדר אותו בעצמנו.
פעמים רבות החיבורים בין חלקי המפה או היבטים אחרים המתעוררים סביב המפה, הם אמצעי שמסייע לנו להפיק תובנה חדשה.
בפעילות כיתתית, היא גם מחזקת שיתופי פעולה בין לומדים ומאפשרת גם חשיפה לנקודות מבט חדשות.