כל שיעור טוב מסתיים ב"כרטיס יציאה"

שיתוף


כל שיעור טוב מסתיים ב"כרטיס יציאה"

משימה קצרה בדקות האחרונות של השיעור
("כרטיס יציאה") היא גם פשוטה וגם בעלת ערך רב ללמידה וזכרון.

היא מאפשרת לקבל תמונת מצב מהירה מה הלומדים הבינו ולכן מאפשרת למנחה להתאים את עצמו בהמשך הדרך.

כרטיס יציאה אידיאלי מאפשר בירור בזמן קצר את רמת ההבנה של הנושאים העיקריים והתוצאות שלו מאפשרות אבחון מהיר: האם הושגו מטרות השיעור?

המשימה בכרטיס יציאה יכולה לכלול בקשה מהלומדים לרשום ב"כן" "לא" ו"אולי" את רמת ההבנה שלהם את השיעור, חידון קצר ומסכם עם חידות לא פשוטות או "משימת קפסולה", שהיא תרגיל אינטגרטיבי של כמה דקות שמרכז בתוכו את כל מה שהיה צריך ללמוד באותו מפגש.

מה שחשוב באמת בכרטיס יציאה זה המהירות שבה למנחה יש נתונים ברורים על הפערים בכיתה, אותם הוא יכול להתחיל לסגור או בסוף השיעור או החל מהשיעור שלאחריו.

בעידן הדיגטל זה קל אפילו יותר.

רוצים לדעת כמה זה אפקטיבי?

מחקר ב- 2011 עקב אחר קבוצה שסיימה שיעור באופן קבוע עם כרטיס יציאה בין 2-6 שאלות. השאלות היו פשוטות והתמקדו בליבת השיעור. בתחילת המפגש הבא קיבלה הכיתה משוב כיתתי על פי המגמות המרכזיות שהתעוררו בכיתה.

מעבר לשיפור הניכר בהישגי הלומדים לעומת קבוצות ביקורת, היה ניכר שהלומדים מאוד אהבו את המנגנון הזה שמשקף להם טוב יותר מה מצבם בחומר וממקד אותם על עיקרי השיעור.

לכניסה לקישור לחצו כאןne size-medium wp-image-2601" />

x