כרבע משימושי הבינה המלאכותית- לצרכי למידה וחינוך
כרבע משימושי הבינה המלאכותית- לצרכי למידה וחינוך
כמעט שנה מאז פרצה הבינה המלאכותית היוצרת לחיינו, ועוד ועוד נתונים מלמדים אותנו על היקף השימוש ואופן הצריכה של ה"קסם" החדש.
מתברר, באופן לא מפתיע, שצרכים לימודיים והתפתחותיים תופסים נתח של כבוד בשימוש ביישומים כגון "צ'אט GPT".
ניתוח של מיליוני שימושים, כפי שנחקרו על ידי בית התוכנה Sparktoro, מראה שכרבע מהשימושים שנעשים בבינה מלאכותית קשורים לצרכי למידה וחינוך בכלל הגילאים- החל מילדים בבתי ספר יסודיים ותיכוניים, דרך סטודנטים במוסדות אקדמיים ועד לעובדות ועובדים בשוק העבודה שמבקשים להשתכלל ביכולות ובמיומנויות שלהם.
זאת לצד שימוש רב בעולמות התכנות, השיווק ויצירת התוכן.
גם כאן בארץ, ניכר השימוש הרב בבינה מלאכותית לצרכי למידה. פרופ' גילה קורץ וד"ר מיטל אמזלג חוקרות מהפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT, המכון הטכנולוגי חולון, דגמו 700 סטודנטיות וסטודנטים ממספר מוסדות אקדמיים ומצאו ש- 70% מהם כבר עושה שימוש בתוכנות כאלו.
בתחילת הקיץ הופתעו רבים לראות ירידה קלה בהיקפי השימוש בצ'אט GPT ואחת הסברות היתה שכשאין לימודים, מטלות, שיעורי בית ומבחנים, יש פחות שימוש ביישומי בינה מלאכותית.
הסברה הזו התחזקה כאשר נתוני השימוש זינקו מחדש בספטמבר.
רבים ראו בכך הוכחה נוספת עד כמה הבינה המלאכותית נמצאת בשימוש נרחב לצרכי למידה והתפתחות מקצועית, עד כמה היא צפויה להשפיע על תהליכי הלמידה של כולנו בכל גיל, ועד כמה מי שמוביל ומתכנן תהליכי למידה נדרש לשלב יישומי AI כחלק מתוכנית הלימודים.
לכניסה לקישור לחצו כאן
וכאן
https://www.mako.co.il/nexter-news/Article-218514d75420981027.htm