להקשיב להרצאות מוקלטות במהירות כפולה -גם יעיל וגם לא פוגע באפקטיבות הלמידה
להקשיב להרצאות מוקלטות במהירות כפולה -גם יעיל וגם לא פוגע באפקטיבות הלמידה
גם אתם חוטאים בהקשבה להרצאה מוקלטת, סרטון או פודקסט במהירות גבוהה יותר מהמהירות המקורית?
מתברר שמדובר ממש באופנה.
סקר שנערך בקרב כ- 120 לומדים חשף ש- 85% מהם צופים בסרטוני וידאו לימודיים במהירות גבוהה יותר מאשר המהירות המקורית.
רובם בוחרים במהירות של עד פי 1.5 לעומת המקור וחוששים לנסות להגדיל קצב מעבר לכך.
אך מחקר מגלה שהם דווקא יכולים להרשות לעצמם להגביר מהירות.
חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה ביצעו סדרת ניסויים בהם השווו בין תוצאות מבדקי זיכרון של כ- 230 לומדים שצפו בסרטוני וידאו במהירויות 1, 1.5, 2 ו- 2.5.
הלומדים צפו בסרטונים בשני עולמות תוכן שונים ונבחנו על התוכן הלימודי מיד לאחר הלמידה ושוב כעבור שבוע.
בחלק מהמקרים הלומדים צפו בסרטונים יותר מפעם אחת במגוון מהירויות.
המחקר הראה שהצפייה המהירה יותר לא פגעה באפקטיביות הלמידה עד למהירות כפולה והפגיעה בביצועים החלה רק לאחר שהקשיבו למהירות של פי 2.5.
יתרה מכך, צפייה במהירות גדולה יותר מפנה זמן ללמידה נוספת או לצפייה פעם חוזרת באותו סרטון לימודי, מה שיכול לחזק עוד יותר את היישום והביצועים.
מובן שלא כל סרטון ולא כל סיטואציה מתאימים לצפייה במהירות מוגברת.
לעיתים הסרטון המקורי מהיר מאוד והגברת המהירות תיצור עומס קוגניטיבי שיהפוך את הלמידה ללא אפקטיבית.
לפעמים אנחנו דווקא זקוקים לצפייה בקצב מקורי ולא מעונינים בחוויה אינטנסיבית מדי.
מומחים ממליצים למנחים שמלמדים באמצעות סרטון או פודקסט, דווקא לנצל את האפשרות להרצה מהירה יותר, ולדבר לאט ורגוע.
מי שיעדיף את הקצב הנינוח יוכל לשמור על המהירות המקורית, כל השאר יוכלו להגביר מהירות לקצב שהכי מתאים להם ולייעל את תהליך הלמידה הכולל.
לכניסה לקישור לחצו כאן