לחלק את מצגת השקפים לפני מפגש למידה? זה פוגע בתהליך הלמידה ולא מומלץ
לחלק את מצגת השקפים לפני מפגש למידה? זה פוגע בתהליך הלמידה ולא מומלץ
מתכננים ללמד ומתלבטים אם לחלק את מצגת השקפים ללומדים לפני המפגש או רק אחריו?
(בתקווה שאין התלבטות לגבי זה שבכל מקרה "משחררים" את המצגת ללומדים ולא משאירים אותה רק אצלכם).
לכאורה, חלוקת המצגת לפני המפגש יכולה לסייע מאוד ללומדים. הם יכולים להגיע עם המצגת למפגש (מודפסת או במחשב נייד או סמארטפון), לרשום לעצמם הערות בגוף השקפים ולהבטיח למידה נוחה יותר.
אך מחקר שבוצע בנושא הראה שהלומדים יזכרו פחות אם יקבלו את המצגת המלאה, או מצגת חלקית, ושחלוקת השקפים עוד לפני המפגש עלולה לפגוע בתהליך הלמידה.
המחקר שבוצע באוניברסיטת דונקק בדרום קוריאה בדק את הלמידה של כ- 70 סטודנטים ב- 6 סוגי הרצאות, הראה שהלומדים מעדיפים לקבל את המצגת מראש ומדווחים על שביעות רצון גבוהה יותר מתהליך הלמידה אם קיבלו את השקפים.
אך בניגוד לתחושות הסוביקטיביות של הלומדים, במבחן הזכרון (הן לטווח קצר והן לטווח ארוך) התגלה באופן ברור שהם זוכרים הכי הרבה דווקא אם לא קיבלו את המצגת.
לכניסה לקישור לחצו כאן