מה צריך לעשות כדי שתהיה לי מצגת "הורסת"? הנה 6 טיפים של אלופים
מה צריך לעשות כדי שתהיה לי מצגת "הורסת"? הנה 6 טיפים של אלופים
🎆 רעיון אחד בכל שקף:
למה בעצם לצופף כמה רעיונות בשקף אחד? מה אנחנו חוסכים הזה? ריבוי רעיונות באותו שקף מוציא את הקהל ממיקוד, וגורם לאבדן סנכרון בין מה שניסית לאמר לבין מה שמעסיק את הקהל שלך
🎆 נפרדים מהתבליטים:
זה שכותבים כותרות קצרות , זה לא סיבה שזה ייראה כמו רשימת מכולת:). התבליטים ("בוליטים" bullets) מכניסים אותנו ישר לתחושה של "רשימת קניות".
את הכותרות השונות אפשר פשוט לפזר על פני השקף.
🎆 ניגודיות חזקה:
לפעמים הניגודיות עשויה להיות חשובה יותר מהצבע. התרומה שלה חשובה לאפקט הכולל של המצגת.
ניגודיות גם מסייעת באולמות וחדרים גדולים בהם יש קהל שיושב רחוק מהמסך.
🎆 עד 3 צבעים:
יש דבר כזה יותר מדי צבעים, וכדאי להתקמד ב- 2-3 לכל היותר.
מעל 3 צבעים לאורך המצגת יגרמו לקהל שלך "להדוף" את התוכן בשל תחושת העומס.
🎆 פחות מ- 6 שורות:
ככל שיש יותר טקסט כך יש סכנה "להישאב" ולהקריא את מה שכתוב בשקף.
במקרה ה"צפוף" ביותר יש להגביל את הטקסט ל- 5 שורות.
🎆 שיטתיות:
השיטתיות מחזקת את הסיפור שלך במצגת. עצם השיטתיות מורידה עומס ומאפשרת לקהל לרכז את תשומת הלב בתוכן.
לא כדאי להיות מאלו שמגוונים עם מספר תבניות ושפות עיצוביות ובטח שלא לשנות לאורך המצגת את ההנפשות והמעברים בין השקפים ובתוכם.
עד כאן 6 טיפים מתוך למעלה מ- 20 פורסמו באתר של VIZME , בסקירה שגם כוללת דוגמאות לכל עקרון.
לכניסה לקישור לחצו כאן