מחקר חדש ומפתיע מגלה- פגישות צוות וירטואליות אפקטיביות יותר כשהווידאו מכובה
מחקר חדש ומפתיע מגלה- פגישות צוות וירטואליות אפקטיביות יותר כשהווידאו מכובה
הייתכן שבזמן שאנחנו נעלבים או נוזפים במשתתפי פגישה עם חלונות שחורים, יכולנו לנהל חשיבה צוותית יעילה יותר עם כולנו היינו מכבים את הווידאו?
מומחה הלמידה דונלד קלארק פרסם בשבוע שעבר מחקר חדש שהראה שחלונות הווידאו לא תורמים דבר לעבודה שיתופית של צוות ושצוותים שוויתרו על הווידאו וניהלו שיחה קולית כמו פעם, הצליחו לשמור על דיון מסודר יותר ולפתור בעיות טוב יותר.
המחקר אמנם בחן התמודדות של זוגות עובדים עם פתרון של 6 בעיות בחצי שעה, אך הוא מצטרף ללא מעט ממצאים המראים עד כמה חלונות הווידאו גוזלים את תשומת הלב והאנרגיות שלנו ומעייפים אותנו, בעיקר הסיטואציה הבלתי טבעית של לצפות בעצמנו כל כך הרבה זמן שמעסיקה אותנו במיוחד.
בפגישת עבודה, או במפגש למידה, טוב להתחיל עם חלונות וידאו כדי להתחיל בצורה אנושית וחברתית, להגיד שלום ו"להרגיש" קצת אחד את השני.
כשמתרכזים בתוך התוכן עצמו, יתכן והווידאו מכביד או מיותר ואפשר לשקול לכבות אותו.
לכניסה לקישור לחצו כאן