מי מזהם את הסביבה יותר בעת כתיבה של עמוד אחד? אדם שכותב על נייר? אדם שכותב על מחשב? ?CHAT GPT
מי מזהם את הסביבה יותר בעת כתיבה של עמוד אחד? אדם שכותב על נייר? אדם שכותב על מחשב? ?CHAT GPT
מחקר חדש מצביע על כך שבתחום הכתיבה, לבינה מלאכותית יש פוטנציאל להיות ירוקה יותר מאיתנו, בני האדם.
ע"פ החוקרים, טומילסון, בלאק, פטרסון וטורנס, אדם שכותב במשך שעה מייצר 1.7 ק"ג של CO2, מחשב עשוי להותיר טביעת חותם של עשירית מזה ואילו ה- chat GPT ייצר רק 0.382 ק"ג של פחמן, כלומר פחות מאלפית.
עורכי המחקר מודים שהנתון הזה הוא מאוד חלקי כי אינו כולל התייחסות לשאר ההשפעות על איכות הסביבה.
השוואה פשוטה בין פליטות הפחמן של כותבים אנושיים ל-AI אינה מספיקה.
ישנם גורמים נוספים שיש להביא בחשבון, כמו ההשפעה הסביבתית של ייצור המחשבים, תחזוקתם, והאנרגיה הנדרשת להפעלת מערכות AI מורכבות.
אבל יש משהו בהסתכלות האקולוגית על תהליכי כתיבה, ודאי בהקשרים לימודיים, שמסמן לנו על חוסר תוחלת מסוים במשימות כתיבה בעידן הבינה המלאכותית.
דר' לנס קמינגס, שמתמחה בעולמות הכתיבה וה- AI, רואה בממצאים האלו הזדמנות עבור צוותי הוראה והנחייה לחשוב מחדש איך למנף את הטכנולוגיה לטובת מטלות משמעותיות יותר, שיאפשרו לבינה המלאכותית לכתוב ויבקשו מאיתנו, לשפר את החשיבה האסטרטגית שלנו, לעודד יצירתיות ותובנות חדשות ולחתור לתהליך למידה שמייצר ערך אמיתי ולא רק משכפל מידע קיים שוב ושוב.
נראה שבשנים הקרובות, כל עולם משימות הכתיבה- משיעורי בית בבית ספר ועד לתרגילים, מטלות ופרויקטים במסגרות הדרכה והכשרה, לא יוכלו להשאיר כמו שהם.
אלו שימשיכו לבקש מהלומדות והלומדים שלו לכתוב משהו שבינה יכולה לכתוב לבד, לא יוכלו להבחין בין לומדים שכתבו באופן עצמאי לבין אלו שנעזרו ב- AI, יתקשו להתמודד מול ניוון חשיבתי שיעברו הלומדים שנעזרו במכונה ויתקשו להתמודד עם אתגרי חשיבה מורכבים יותר, ויגרמו לתהליכים לא שוויוניים ולא הוגנים בהערכת היכולות של הלומדות והלומדים שלהם.
הקישור למאמר המלא כאן והפרשנות של דר קמינגס כאן