עיצוב רגשי בתהליכי למידה- לטון הדיבור ולמחוות חיוביות יש השפעה על אפקטיביות הלמידה

שיתוף

עיצוב רגשי בתהליכי למידה- לטון הדיבור ולמחוות חיוביות יש השפעה על אפקטיביות הלמידה

למידה אפקטיבית לא תלויה רק בעיצוב תהליכי חשיבה, אלא לא פחות מזה, בעיצוב הרגשי.
העיצוב הרגשי משפיע על תהליכי למידה רבים, אך כעת מחקרים מצביעים על השפעה כזו גם בתוצרי למידה דיגיטלית.
המחקרים מראים שמנחה שמפגין רגשות חיוביים (גם במפגש פרונטלי אבל גם בסרטון וידאו ) משפיע על אפקטיביות הלמידה, כלומר משפר את הזיכרון של הלומדים.
טון הדיבור והשימוש במחוות פנים וגוף של המנחה גורם לרגשות ללומדים להרגיש חיוביים יותר כלפי אותו מנחה וכתוצאה מכך הם פשוט לומדים טוב יותר.
הממצאים הללו הוצגו בראיון שהתקיים בשבוע שעבר עם ריצ'ארד מאייר שהוא חוקר עולמי מוביל בתחום למידה עם מולטימדיה. יש בכך חידוש מרענן שדווקא חוקר מתחום הלמידה הדיגיטלית שחוקר אפקטיביות של סרטוני וידאו לימודיים מציג את הזווית הרגשית ככלי לקידום תהליכי למידה ושיפור זיכרון.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x