קודם המשוב ורק אח"כ הציון- השהייה והפרדה (זמנית) בין המשוב לציון משפרת הישגים
קודם המשוב ורק אח"כ הציון
השהייה והפרדה (זמנית) בין המשוב לציון משפרת הישגים
אפשר ללמוד כל כך הרבה ממשוב בעקבות הגשה של מטלה, פרויקט או מבחן, אבל אנחנו לא ממקסמים את הלמידה הזו, בין השאר כי אנחנו רצים לבדוק כמה קיבלנו ומה הציון שזכינו לו.
אז הנה "קונץ פטנט" שהוצג לאחרונה על ידי שני חוקרים פסיכולוגיה מאוניברסיטת גלזגו בבריטניה שמציעים להשהות את פרסום הציון.
ראשית לשחרר ללומדים רק את המשוב ורק לאחר מכן לפרסם להם גם את הציון.
החוקרים הובילו שני ניסויים בהם לקחו חלק למעלה מ- 300 סטודנטים, שחלקם קיבלו את הציון יחד עם המשוב (או אפילו לפניו) וחלקם קיבלו קודם משוב על העבודה שלהם ורק אח"כ את הציון.
ההפרדה הזו בין שני האירועים, לא רק שמעלה את רמת המעורבות של הלומדים בתכני המשוב שהם קיבלו, אלא גם משפרת הישגים לימודיים עתידיים אפילו סמסטר מאוחר יותר.
החוקרים מניחים שקבלת משוב ללא ציון, מגבירה את תהליכי ההערכה העצמית שהלומדים מבצעים.
ההשהיה גורמת לנו להתעסק הרבה יותר במשוב שקיבלנו ולנסות לתת לעצמנו איזשהו "ציון עצמי" בעקבותיו.
החוקרים ממליצים למומחי למידה לפתח את הפרקטיקה הזו עוד יותר, ולבקש מהלומדים באופן פעיל להעריך את עצמם בעקבות המשוב טרם קבלת הציון.
לכניסה לקישור לחצו כאן