רוצים להחזיר ללומדות וללומדים שלכם תחושה של שליטה בתקופה של ערעור? תנו להם לאחוז בהגה
רוצים להחזיר ללומדות וללומדים שלכם תחושה של שליטה בתקופה של ערעור? תנו להם לאחוז בהגה
תקופה של ערעור גורמת לנו לרצות לחזור ולהיות בשליטה, ולמידה שבה אנחנו מנווטים לעצמנו את הדרך, יכולה להיות דרך מעצימה למטרה הזו.
מומחה הלמידה אליוט מאסי מציע לנו להמשיל את הלומדות והלומדים שלנו לנהגים ברכב, שחווית הלמידה שלהם כוללת כפתורים, עזרים ודוושות כמו לנהג של מכונית.
פקדים אלו מאפשרים לבצע התאמות גדולות או קטנות למסלול הלמידה.
- דוושת הגז והבלם יאפשרו לנו להאיץ או להאט את קצב הלמידה (לבצע עוד תרגילים, לדלג על תכנים מוכרים, לעצור כשצריך הבהרה או הפסקה)
- תיבת ההילוכים, שיכולה להוסיף עוצמה או להתאים את ההקשר הנדרש ללמידה
- הצופר שעליו נלחץ שנרצה לקבל עזרה, תמיכה או הדרכה פרטנית במקום שאנחנו מתקשים בו
- כפתורי האיתות שמאפשרים מעבר למתודות למידה אחרות: למידת עמיתים, סימולציה, למידה עם כלי AI או תרגול
- ולוח המחוונים יכול לספק משוב מתמיד ללומדים כדי לדעת מה מצבם בתהליך הלמידה ומה כדאי לחזק
ואיך עושים את כל זה בכיתה גדולה?
בתור התחלה, מתנתקים מהתפיסה של one size fits all, מאפשרים ללומדים לבחור אם ללמוד לבד או בקבוצה, אם לתרגל או לשמוע הרצאה. הלמידה תתבסס על סקרנות, למידה מתוך העדפה ומוכוונות עצמית.
הטכנולוגיה, הדיגיטל ואמצעי ה- AI יאפשרו התאמה אישית ויכולת לקבל משוב מיידי ומדויק כך שלא כולם צריכים ללמוד אותו תוכן, באותו קצב ובאותה צורה.
זה נראה כמו שינוי גדול לעומת ההרגלים הקיימים, אבל הוא שווה מאמץ, כי הוא מאפשר ללומדים לפתח עצמאות, לדעת מה לבקש מאיזה דוושה ולהיות המהנדסים של תהליך הלמידה שלהם.
דווקא בתקופות לא שגרתיות של ערעור וחיפוש אחר משמעות, יש היתכנות גדולה יותר לנסות ולתת ללומדות וללומדים לאחוז בהגה הלמידה.
בתקופה של ערעור, זו יכולה להיות דרך מעצימה במיוחד להחזיר לעצמנו שליטה ותחושת ערך.
לכניסה לקישור לחצו כאן
https://notes.masie.com/p/learners-as-drivers-controls-and