רוצים שהלומדים שלכם ילמדו קצת עצמאית וחוששים שלא יעמדו בזה? הציעו להם "מסיבת צפייה"

שיתוף

רוצים שהלומדים שלכם ילמדו קצת עצמאית וחוששים שלא יעמדו בזה?
הציעו להם "מסיבת צפייה"

רוצים שהלומדים שלכם ילמדו קצת עצמאית וחוששים שלא יעמדו בזה?
הציעו להם "מסיבת צפייה"

השימוש בשיטת למידה של "כיתה הפוכה" שבה מבקשים מהלומדים ללמוד משהו באופן עצמאי ורק אז להגיע למפגש למידה, הפכה להיות פופלארית יותר בעידן הפוסט-קורונה. לשיטה יתרונות רבים בעיקר בגלל שהיא מאפשרת דיון עמוק יותר במפגש לאחר שהלומדים "התבשלו" עם התוכן לפני המפגש.

אך הלומדים לא ממהרים לאמץ את השיטות החדשות.

על אף הגמישות הרבה והחופש לבחור מתי ללמוד, עצם המעמסה של למידה בהכוונה עצמית יוצרת תחושת הצפה וכל עוד לא מפתחים הרגלים של למידה עצמאית, הם נמנעים מלבצע את הלמידה.

באוניברסיטת גלאזגו ניסו לפתור את האתגר באמצעות "מסיבות צפייה" עבור לומדים שחשים שעוד לא פיתחו את יכולת הלמידה העצמאית שלהם.

ללומדים אלו מוצעות רצועות זמן בהן ניתן לצפות בתוכן הלימודי יחד עם חברים, מבלי להיות ביחד פיזית.

הלומדים בצפייה המשותפת יכולים לתקשר אחד עם השני בצ'ט תוך כדי תהליך הלמידה.

רצועות הזמן מייצרות מחוייבות ומבנה סגור יותר ללמידה שדווקא מסייע לאלו שזקוקים לתחושה של מסגרת.

האפשרות לצ'וטט עם עמיתים הופכת את האירוע לחברתי ואנושי יותר והלומדים מצאו את עצמם משתפים יותר מאשר במפגש הכיתתי.

מסיבות הצפייה זכו לאהדה רבה גם בקרב הלומדים שדיווחו על הפחתת תחושת הבדידות ועל מעורבות גבוהה יותר בתהליך הלימודי ונראה שמסיבה כזו מאפשרת להינות מכל העולמות, גם מפתחת למידה עצמאית וגם חוויה חברתית ומובנית יותר.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x