שיטת הלמידה האפקטיבית ביותר היא לבקש מהלומד ללמד מישהו אחר

שיתוף

שיטת הלמידה האפקטיבית ביותר היא לבקש מהלומד ללמד מישהו אחר

לומדים שחושבים שיצטרכו ללמד את התוכן שלמדו, יצליחו יותר מתלמידים שיתכוננו למבחן על אותו חומר.

מחקר השווה בין 2 קבוצות.

באחת נדרשו הלומדים ללמוד את תוכן לקראת מבחן, ובשניה הם נדרשו ללמוד את התוכן כדי ללמד מישהו אחר.

בפועל שתי הקבוצות נבחנו ואף קבוצה לא לימדה מישהו, אך הקבוצה שחשבה שתצטרך ללמד זכרה טוב יותר במבחן והצליחה בו יותר.

הלומדים שחשבו שיצטרכו ללמד תוכן שלמדו, זכרו יותר תוכן, שלפו את הידע מהר יותר ומדויק יותר במיוחד בחלקים החשובים יותר של התוכן הלימודי.

נראה שהצורך ללמד את התוכן גורם ללומדים להשתמש באסטרטגיות טובות יותר של ניהול וארגון התכנים הלימודיים

רוצים להבטיח למידה מיטבית? בטלו את המבחן ובקשו מהלומדים ללמד אחרים את מה שלמדו.

לכניסה לקישור לחצו כאן.
x