שיפור בכותרות השקפים מקפיץ את איכות המצגת כולה

שיתוף

שיפור בכותרות השקפים מקפיץ את איכות המצגת כולה

חשבת שכותרת של שקף צריכה להציג את נושא השקף?

ממש לא.

כותרת טובה לשקף היא כזו שמעבירה מסר חזק, מייצרת עניין ומניעה לפעולה.

הנה 3 פעולות שיאפשרו לכם לנסח כותרות של שקפים שיקפיצו וישדרגו את איכות המצגת כולה?

1. מסר ולא נושא

לא מתייחסים לכותרת כאל שורת הנושא של השקף אלא כותבים טענה מעניינת על התוכן המוצג.

במקום כותרת אינפורמטיבית כמו "מרכיבי התפקיד של איש המקצוע" -> כותבים כותרת אפקטיבית כמו "המרכיבים שיהפכו איש מקצוע למקצוען"

זה בדיוק ההבדל בין לרשום נושא לבין להעביר מסר! טענה שמבטיחה משהו מניעה את קהל השומעים להסיק את המסקנה שאליה כיוונת ומאפשרת לך להתמקד יותר.

2. שאלה ולא תשובה:

כותרת שמנוסחת כשאלה הופכת את הקהל למעורב יותר בחשיבה על התשובה.

במקום תשובה כמו "יתרונות המודל" אפשר לכתוב שאלה כמו "מה נרוויח מהמודל?"

3. פעלים ולא שמות עצם:

עדיף לנסח כותרות הכוללות פעלים שמניעים את הקהל לביצוע כלשהו

במקום: ראשי פרקים לתכנית עבודה אפשר לכתוב "כנסו כנסו לתכנית העבודה"

המאמר המלא של קרייג האדן כולל דוגמאות רבות נוספות לניסוח חכם יותר של כותרות השקפים.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x