שיתפנו בתוכן שאפילו לא קראנו? אנחנו כבר מרגישים שאנחנו יודעים יותר, כאילו קראנו אותו

שיתוף

שיתפנו בתוכן שאפילו לא קראנו?
אנחנו כבר מרגישים שאנחנו יודעים יותר, כאילו קראנו אותו

שיתוף של תכנים ברשתות החברתיות נפוץ מאוד, אך יוצר גם תופעה של "שיתוף ללא קריאה".

מה שנראה כהרגל לא מזיק שרק משפר את המיצוב שלנו מול הסביבה, עשוי דווקא לפגוע בנו, כי הוא מביא איתו תחושה סוביקטיבית שאנחנו מבינים את התוכן הזה, למרות שלא יצרנו אותו וכאמור אפילו לא קראנו אותו.

3 חוקרים מבית ספר למנהל עסקים באוניברסיטת טקסס בארה"ב ביקשו לחקור מה קורה לנו כששיתפנו בתוכן שאפילו לא קראנו.

בסדרת ניסויים שהובילו החוקרים, בוצעה השוואה בין אלו שמשתפים ללא קריאה לעומת קבוצת ביקורת.

כך לדוגמה, כשהמאמר שהופץ ברשת עסק בטיפים פיננסיים, ניכר באופן ברור שאלו ששיתפו את התוכן מבלי לקרוא אותו, ביצעו יותר פעולות שהזיקו להם כלכלית, בגלל שחשו שליטה בתוכן.

שיתוף רק לשם שיתוף, מבלי שטרחנו לקרוא, נראה כמו פעולה תמימה אבל בפועל הוא מגביר את הסיכוי להפיץ מידע שגוי, מונע מאיתנו חשיבה ביקורתית על תוכן שנכתב על ידי אחרים, ובעיקר גורם לנו לאיזשהי אשליית ידע ובטחון עצמי עודף שלא קיימים במציאות.

אלו עלולים להשפיע על השקפות העולם שלנו ושל אחרים ולהזיק לנו, למרות שבסך הכל רצינו להראות קצת נוכחות ברשת.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x