תודעה צומחת (growth mindset) - גם משפרת ציונים וגם תורמת לרווחה הנפשית (wellness)
תודעה צומחת (growth mindset) – גם משפרת ציונים וגם תורמת לרווחה הנפשית (wellness)
600,000 נשאלים מ- 78 מדינות התבקשו להגיד האם הם חושבים שהאינטליגנציה שלהם קבועה ולא ניתנת לשינוי או שביכולתם להשפיע עליה ולשפר אותה.
מחקר שפורסם לפני שבועיים ב- education week, בחן את הקשר בין התפיסות של הלומדים לבין ההישגים שלהם והראה שאלו שמחזיקים בתפיסה של תודעה צומחת (growth mindset) הצליחו יותר בלימודים שלהם.
על פי תפיסת ה- growth mindset , מיומנויות, תכונות ויכולות מתפתחים באמצעות עבודה קשה ואסטרטגיות למידה נכונות, בעוד שתפיסת ה- fixed mindset מאמינה שיכולות אלו מולדות.
המחקר הראה הבדלים דרמטיים בין מדינות ותרבויות במענה שסיפקו לשאלה מהי התודעה שלהם בנושא. כך, בעוד שאסטוניה, גרמניה ודנמרק 75% מהלומדים אחזו בתפיסת ה- growth mindset, פחות מחצי מהלומדים חשו כך במדינות כמו מקסיקו ופולין והונג קונג.
המחקר הנרחב הביא עימו עוד בשורה מפתיעה.
מתברר שתפיסה של growth mindset לא רק משפיעה על ההישגים הלימודיים אלא מביאה איתה גם פחד נמוך יותר מכישלון, תחושות גבוהות יותר של מסוגלות עצמית ומוטיבציה ללמידה ושיפור ברווחה הנפשית הכוללת (wellness).
השפעות אלו לא נבחנו בעבר והנטייה היתה להתייחס לתודעה צומחת רק בהקשר של הישגים לימודיים.
המחקר זיהה גם את התרומה החשובה של המנחים, המדריכים והמורים לתפיסת ה- growth mindset ונראה שהכל מתחיל בהם.
מרגע שהם מחזיקים בתפיסה של תודעה צומחת, הם יוצרים תרבות תואמת בכיתה, מספקים תמיכה ומשוב ללומדים שלהם מתוך אמונה ביכולת שלהם לצמוח וגורמים ללומדים להאמין בעצמם וביכולת שלהם להשתפר בכל מצב.
לכניסה לקישור לחצו כאן