הצטרפת לצוות חדש? עדיף להתחיל מלהראות יכולת ותרומה מלהציע שיפורים וערך מוסף
הצטרפת לצוות חדש? עדיף להתחיל מלהראות יכולת ותרומה מלהציע שיפורים וערך מוסף

הצטרפת לצוות חדש? הרצון להוכיח את עצמך חזק מאוד בשלב הזה, וגם הרעננות שאיתה הגעת, מאפשרת לזהות ליקויים בתהליכי העבודה או במקצועיות של מקום העבודה החדש, כמו שנאמר "אורח לרגע רואה כל פגע".
ועדין, מומחים מסבירים שעדיף שהרושם הראשוני שלנו יהיה דרך תרומה, לא דרך ביקורת או הצעות לשיפור.
ככל שתהליך הסוציאליזציה של עובד חדש טוב יותר, כלומר הוא מבין את ההקשר, את התרבות ואת סדרי העדיפויות, כך הוא גם מביע יותר רעיונות מועילים וגם תורם לחדשנות של הצוות.
אבל כל זה לא יכול להתרחש בהתחלה, כשהסוציאליזציה טרם הושלמה.
עדיף ללמוד תחילה את ההקשר סביבך, להראות את היכולת והרצון שלך לתרום ורק אז להציע את השיפור.
לרוב, הצעות לשיפור ולערך מוסף בתחילת הדרך לא יהיו מדויקות, ניתן יהיה להבין את זה רק אחרי הבנת ההקשר הרחב.
גם אם הן יהיו הצעות נכונות, סיכוי טוב שכולם בצוות כבר מודעים לנושא, אך לא היה להם את הזמן או המשאבים לטפל, כנראה כי זו לא העדיפות הגבוהה ביותר.
כשאנחנו חדשים בצוות אנחנו כל כך רוצים להרשים ולהותיר חותם.
עדיף להתמקד בערך הנוכחי והמיידי שלנו, ולא לחפש את הערך המוסף.
לאורך הדרך, לאחר צבירת "קילומטראז'", נוכל לתרום גם דרך ביקורת.
כל החכמה היא לחכות לשלב שבו היכולת לתת ביקורת נשענת על הבנת ההקשר המלא שבו נמצא הארגון.
הכנו לכם פודקסט כאן, סרטון כאן, ואינפוגרפיקה כאן– שלושתם מג'ונרטים בעברית ומאפשרים העמקה נוחה ונגישה
למאמרים בנושא לחצו כאן, כאן וכאן וכן ראו את הפרסום של ג'אסטין סקייקאק כאן