כשקבוצה אחת לומדת באמצעות משחק והשניה לא, מי לומד טוב יותר?

שיתוף

ללמידה באמצעות משחק יש פופולריות אדירה ורובנו חושבים באופן אינטואיטיבי שמשחק הוא כלי למידה אפקטיבי יותר מאשר למידה רגילה.

מחקר חדש מגלה שהדבר אינו בהכרח נכון. חוקרים השוו בין חומר באתר לימודי שהוצג בצורה רגילה לעומת אותו חומר בדיוק שהוצג בצורה של משחק פשוט. תוצאות הלמידה בהגשה ה"רגילה" היו טובות יותר באופן דרמטי לעומת אלו שלמדו בצורה המשחקית.

הלומדים הקדישו זמן רב יותר ללמידה המשחקית, אך כנראה שההתעסקות עם מנגנון המשחק יצרה עומס קוגנטיבי ומנעה מהם להתרכז בחומר הלימודי עצמו.

המשחק היה פשוט מאוד וסיכוי טוב שמשחק מתוחכם יותר היה משיג תוצאות אחרות, אך המחקר מוכיח עד כמה השימוש במתודולוגיות למידה אינו אינטואטיבי ולא כל מה שנשמע מבטיח בהכרח משיג תוצאות למידה אפקטיביות.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x