למידה ארגונית ופיתוח מקצועי- ע"פ מחקר חדש מ- 2025 30% שיפור בפרודוקטיביות, 40% עלייה בשימור עובדים, זינוק בחדשנות וגמישות
למידה ארגונית ופיתוח מקצועי- ע"פ מחקר חדש מ- 2025
30% שיפור בפרודוקטיביות, 40% עלייה בשימור עובדים, זינוק בחדשנות וגמישות

מחקר חדש מצטרף לעשרות מחקרים לאורך השנים שמוכיחים את הקשר הברור בין למידה ארגונית ופיתוח מקצועי לבין ביצועים אישיים וארגוניים.
ממצאי המחקר מצביעים על כך שארגונים עם תוכניות למידה מובנות, הן עבור כישורים מיידים והן עבור פיתוח עתידי, משפרים את התפוקות שלהם משמעותית.
זאת בתנאי שהתוכניות שמוצעות לעובדים קשורות ליעדים האסטרטגיים של הארגון בעקבות ניתוח צרכים שנעשה, הלמידה פותחה בשיטות אפקטיביות ומנהלים ישירים מעורבים בתהליך.
המחקר מצביע על עד 30% שיפור בפרודוקטיביות וירדה בטעויות תפעוליות בזכות למידה ארגונית ומראה שארגונים שמפתחים את העובדים לעתיד, חווים ירידה של 40% בשיעורי העזיבה ועלייה ניכרת בשביעות הרצון מהעבודה.
התרבות של למידה מתמשכת מביאה לזינוק בחדשנות, ביכולת הסתגלות מהירה, ביצירתיות ובמוכנות לעולם של דרישות משתנות.
המחקר גם מזכיר מהם האתגרים המרכזיים בדרך למימוש המקצועיות הארגונית:
הקושי להשקיע סכומים ראויים בתהליכי הלמידה, האתגר בהוכחת ההחזר להשקעה הזו, וההתמודדות עם התנגדויות של עובדים לשינויים.
המחקר החדש מצומצם יחסית לקודמיו, אך, אך הוא מחזק את שורת המחקרים שכבר נערכו בנושא וכתבנו עליהם לאורך השנים.
המסר מכולם ברור:
ארגון שמבקש להישאר תחרותי צריך להשקיע בהון האנושי שלו בצורה אסטרטגית.
הכנו לכם פודקסט כאן, סרטון כאן ואינפוגרפיקה כאן– שלושתם מג'ונרטים בעברית ומאפשרים העמקה נוחה ונגישה
לקישור לסקירה של דניאל סופריק שגם מפנה למאמר המקורי, לחצו כאן
תמונת השבוע – מצורפת
לקשר לכאן