לסווג ולהכניס לקטגוריות - פעילות מחשבתית מעוררת, משמעותית ומתמגלת במיוחד

שיתוף

לסווג ולהכניס לקטגוריות
פעילות מחשבתית מעוררת, משמעותית ומתמגלת במיוחד

יש הרבה דרכים להפעיל קבוצות למידה או עבודה כדי לגרום להם לעבד תוכן ולחשוב עליו, אך מתברר שלסיווג והכנסה של תוכן לקטגוריות יש אפקט חזק.

מחקר שנערך באוניברסיטת פלורידה כלל 5 ניסויים על 1,850 לומדים שלמדו בשיטות שונות של הצגה והפעלה של סוגי תוכן מגוונים.

במחקר הוכח (שוב) "אפקט הסיווג", המדבר על האהדה, המשמעות וההנאה שיש לנו מחלוקה של נושאים או אובייקטים לקבוצות וקטגוריות.

מה מסביר את תחושות התגמול דווקא לפעילות החשיבתית הזו?

נראה שסיווג והכנסה לקטגוריות של תכנים שונים, עוזר לנו להבין את העולם ולהכניס בו היגיון. זה סוג של עיבוד מחשבתי שמעלה את תחושת המשמעות ואת תשומת הלב.

משהו במעבר מהפרטים הקטנים לתמונה הגדולה מעורר בנו תחושות הנאה ורגשות חיוביים שהופכים את הלמידה לזכירה יותר.

הבנת האפקט יכולה לעודד אותנו להפעיל קבוצות למידה או עבודה בסוג כזה של פעילות לצורך עיבוד או חשיבה על משהו שהם לומדים או עוסקים בו, במקום רק להציג או נושא מסוים.

זה יכול להיות בשיעור או מפגש למידה אבל יתאים גם בישיבת עבודה, בסיעור מוחות או בתכנון של תהליכים.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x