מכינים מצגת או תוצר דיגיטלי? מדוע זה קריטי להשתמש בתמונה שמשרתת ולא סתם תמונה שמקשטת

שיתוף

מכינים מצגת או תוצר דיגיטלי?
מדוע זה קריטי להשתמש בתמונה שמשרתת ולא סתם תמונה שמקשטת

מוסיפים תמונות למצגות או תוצרים דיגיטליים?

לבחירת התמונה יש משמעות.

שימוש באמצעים ויזואליים, תמונות ועזרי מולטי-מדיה, נפוצים במיוחד בעידן הדיגיטלי ומחקר שהקיף 400 סטודנטים חקר את ההשפעה של תמונות מייצגות המשרתות את התוכן לעומת תמונות שמקשטות את עמוד התוכן.

המחקר בחן כיצד השפיעו תמונות רלבנטיות יותר או פחות על ביצועי הלומדים, תחושות הלמידה שלהם והיכולת שלהם לנתח את מה שלמדו.

המחקר מראה עד כמה תמונות שמשרתות את התוכן תורמות ליכולת הביצוע של הלומדים בעוד שתמונות קישוטיות לא תרמו דבר.

המחקר מצטרף לסדרה של מחקרים לאורך השנים האחרונות שמוכיחים שוב ושוב את אותם ממצאים.

תמונה שמקשטת אך אין בה שום משמעות, יכולה אפילו להזיק. היא גורמת ל"רעש" נוסף מול העיניים ועומס קוגניטיבי שאנו אפילו לא מודעים לו. היא גוזלת מהאנרגיות שנדרשות לתוכן המהותי.

כולנו רוצים שקפים יפים ואסתטיים כשאנחנו מכינים מצגת או תוצר דיגיטלי, האינטרנט מלא בתמונות זמינות להוספה.

החוקרים מנחים אותנו- לא להוסיף תמונה יפה בכל מחיר. הקישוט מכביד. יש לבחור בתמונות או אובייקטים גרפיים שמשרתים ומייצגים את התוכן הכתוב, ואז מובטח לנו אפקט שיחזק את ספיגת התוכן וישפר את הזיכרון שלנו ממנו.

x