"נקודות החיכוך" בתהליכי הלמידה - שמונעות למידה "חלקה" מדי ולא אפקטיבית

שיתוף

"נקודות החיכוך" בתהליכי הלמידה – שמונעות למידה "חלקה" מדי ולא אפקטיבית

 

מחפשים למידה מהירה שעוברת חלק בגרון?

דווקא החיכוך בתהליך הלמידה, הוא מה שאתם צריכים לחפש.

התמודדות וקושי הם מרכיבים חיוניים לפיתוח הבנה עמוקה ובניית מיומנויות חיוניות.

ג'וליאן בירקינשו, דיקן בית הספר למנהל עסקים, מסביר כי הבינה המלאכותית מפחיתה חיכוכים ומספקת לנו תשובות מהירות יותר, אבל זה לא בהכרח טוב ללמידה.

 

בירקינשו מציין 4 נקודות חיכוך מרכזיות בלמידה, שאולי נתפסות באופן שלילי, אבל למעשה כדאי לנו לעודד ולקדם אותן:

 

 

  1. חיכוך עם טעויות

כשאנחנו עושים משהו לא נכון, מקבלים משוב, מנסים שוב ומשתפרים.

 

  1. חיכוך עם אי הבנות

כשל בהבנה גורם לנו להקשיב היטב ולנסות להסיק משמעות.

 

  1. חיכוך עם מורכבות

כשיש יותר מדי פריטים להכיל, אנחנו רוצים לעצור, לפרק את הדברים ולהבין מה קורה.

 

  1. חיכוך עם אי-הסכמה

טבע האדם הוא להתווכח. שיח הדדי של דעות עוזר לשני הצדדים להבין טוב יותר את מה שצריך ללמוד.

 

אז איך מבטיחים למידה עם חיכוכים?

 

  1. חושבים על למידה כמו חדר כושר: no pain – no gain.
  2. משתמשים בבינה המלאכותית כדי לייצר חיכוך טוב: נעזרים בה כדי לשאול שאלות ולא כדי לקבל תשובות.
  3. לא לומדים משהו פעם אחת, חוזרים אליו שוב ושוב תוך פיזור על פני הזמן ועלייה ברמת הקושי, מתוך הבנה שהדרך למומחיות נוצרת בבנייה של אוסף משימות קשות.
  4. שומרים על ההביט החברתי של הלמידה: סבבי דיונים עם עמיתים לדרך מחזקים את הלמידה ואת המעורבות שלנו בה ומביאים ערך שאף בינה מלאכותית לא תדע לתת.

 

 

דווקא כשהכל הופך לחלק ואוטומטי, אנחנו צריכים "לחפש את החיכוך" ולעודד אותו.

הוא זה שיבטיח לנו למידה משמעותית, שימושית וישימה.

 

 

הכנו לכם  פודקסט כאן, סרטון כאן ואינפוגרפיקה כאן  – שלושתם מג'ונרטים בעברית ומאפשרים העמקה נוחה ונגישה

 

הקישור למאמר המלא כאן

 

לנתונים נוספים שפרסמנו בעבר לחצו כאן

 

 

x