15 דקות של מיפוי פערים אישי, הקפיץ את הציון של הלומדים בעוד 10 נקודות

שיתוף

פרקטיקה של 15 דקות עשויה להקפיץ את היכולות שלנו במבחן התוצאה ולהוסיף לנו עוד 10 נקודות.

שתי קבוצות סטודנטים לסטטיסטיקה למדו בתנאים שווים לקראת ביצוע מבחן.

בקבוצה הביקורת הזכירו ללומדים שיש מבחן בקרוב וכדאי להתכונן.

הקבוצה השניה, לעומת זאת, קיבלה "סקר מיפוי" של 15 דקות כשבוע לפני המבחן.

בסקר התבקשו הלומדים להגדיר את הציון שהם מעונינים להגיע אליו, לרשום עד כמה חשובה להם הצלחה במבחן ועד כמה נראה להם סביר שהם יגיעו ליעד שלהם.

הסקר גם ביקש מהלומדים להעריך את סוגי השאלות שיהיו במבחן ולדרג עד כמה חומרי הלמידה שברשותם שימושיים ומסייעים: סיכומי השיעור, תרגולים, ספרי הלימוד, עמיתים וכד'.

מהלך המיפוי הקצר הזה עשה את כל ההבדל: הלומדים שיפרו הישגים, הפכו להיות מעורבים יותר בתהליך הלמידה שלהם, השתמשו באסטרטגיות מועילות יותר וניהלו טוב יותר את תהליך ההתכוננות.

למרות שמדובר בשיטה זולה ומעשית, רוב הלומדים מחמיצים את שלב ה"מטה-קוגניטיציה" שהם זקוקים לו ופוגעים בסיכויי ההצלחה שלהם.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x