איך לעבור מסך בהדרכה דיגיטלית
איך לעבור מסך בהדרכה דיגיטלית?
מומחה הלמידה דונלד קלארק, אסף רשימת טיפים שכל מי שמדריך באמצעות האינטרנט צריך להכיר כדי לעבור מסך כמו שצריך. הנה 5 מתוכם:
1. לדבר ל-א-ט
תמיד כדאי לדבר קצת יותר לאט מהקצב שנראה לך נוח ונורמלי. האתגר בעיבוד המידע שלך גדול יותר כאשר ההדרכה היא באינטרנט, ורק הורדת קצב הדיבור תאפשר לצד השני "לספוג" היטב את הדברים שלך.
2. האודיו חשוב מהוידאו
רבים מאיתנו מתעסקים רבות באיך נראה בוידאו כאשר אנחנו מדריכים. אבל חוקרים מראים בבירור שאיכות הוידאו לא תורמת לזכרון של התוכן הלימודי. איכות האודיו, לעומת זאת, בהחלט משפיעה על הזיכרון. חשוב להדריך מחדר עם מעט הד, להשקיע דוקא במיקרופון (השקעה במיקרופון יכולה לחולל הבדל גדול), ואפילו לוותר על חלון הוידאו כאשר מציגים שקפים או תכנים אחרים, כדי להשאיר את כל המיקוד על ערוץ האודיו.
3. בלי עניבה- שפה לא פורמלית
המחקר מצביע על כך ששפה לא פורמאלית ובעיקר נינוחות, מסייעים לאפקטיביות הלמידה. כדאי לדבר בגובה העיניים בשפה "זורמת" ולשתף את הלומדים קצת מהחוויות האישיות של המדריך, כדי שירגישו שיש שם בן-אדם בצד השני.
4. Context: למסגר, לסכם ולשמור על הקשר
כל כך קל ללכת לאיבוד כשנמצאים מרחוק… המדריך חייב להבין שחלק מתפקידו הוא כל הזמן לסייע ללומד להבין איפה הוא בתהליך. זאת באמצעות מעבר מאוד ברור בין נושאים, יצירת הקשר ברור לתהליך הלמידה הכולל, סיכומי ביניים בסיום כל מודולה של תוכן, והחיבור למפגש הקודם ולמפגש הבא.
5. שעון: לנהל לו"ז אמין
לא כדאי להסתמך על השעון הקטן שבקצה מסך המחשב, כדי לנהל לוח זמנים. מדריך וירטואלי עלול לאבד שליטה על לוח הזמנים ולהוציא את הלומדים שלו ממיקוד. יש לבנות לוח זמנים ברור למפגש, לשקף ללומדים את מה שמתוכנן להם הזה ולעמוד בכך. לא יזיק שעון גדול "של פעם" מול העיניים כדי להבטיח עמידה בזמנים שהוצגו ללומדים. עמידה בלוחות הזמנים היא אחד הפרמטרים שבהם נבחן מדריך על יכולתו "לעבור מסך".
לכניסה לקישור (ובו עוד טיפים רבים נוספים) לחצו כאן