5 ערכים חברתיים ללמידה דיגיטלית

שיתוף

5 ערכים חברתיים ללמידה דיגיטלית

החזרה המבורכת לשגרה החזירה איתה את הלמידה הפרונטלית.
יש כאלו שזה קשה להם, וקולם נאלם בחגיגת סוף המגיפה.
פרופסור קארן פאוול סירס מאוניבסיטת דניסון באוהיו ארה"ב משרטטת 5 ערכים חברתיים שהביאה איתה הלמידה הדיגיטלית, ואינם מקבלים מענה מיטבי בלמידה הפרונטלית.
זאת בעיקר עבור כמה סוגי לומדות ולומדים שזקוקים להם במיוחד:

1. נגישות

חלק מהלומדות והלומדים בעלי מוגבלויות גילו שהכיתה הפיזית לעולם לא תהיה להם נגישה כמו הלמידה הדיגיטלית, כך גם ודאי לגבי מי שרחוקים גאוגרפית מכיתת הלימוד שלהם.

גם אם יש אמצעי עזר שמאפשרים למידה פיזית נגישה יותר, השימוש בהם מחריף את הסטיגמה שמדובר באנשים שונים ולא שווים.
בסביבה הדיגיטלית חלק ניכר מהפערים האלו נמחקים.

2. שוויון

הלמידה הדיגיטלית לא הבחינה בין מי שיושב בשורה הראשונה לאלו שיושבים בפינת החדר.
דוקא הלמידה הדיגיטלית יצרה שוויון הזדמנויות לכל משתתפת ומשתתף, כולל המופנמים וכל אלו שלא ממהרים להתלבט ו"לתפוס נדל"ן" במרחב הפיסי.

3. דימוי אישי

המראה הפיזי שלנו מגיע עם הרבה סטיגמות.

הכיתות הוירטואליות עשויות לצמצם את העיסוק שלנו בדימוי הגופני, בסגנון הלבוש ובסטטוס הכלכלי והחברתי שלנו.
לרבים, זהו נטל גדול שנחסך והחזרה לכיתות דוקא מגבירה את החרדות שלהם בנושא.

4. בריאות

הלמידה הדיגיטלית אפשרה מרחב גמישות גדול יותר לפעולות ששומרות על הבריאות שלנו.

היכולת לשלוט במועדי וזמני השינה והתזונה שלנו, תזמון הפעילות הגופנית שלנו ואפילו מתי ניכנס להתקלח ולהתרענן.
כל אלו לא מתרחשים כשמראש יוצאים מהבית לשעות קשיחות וארוכות בחוץ.

5. שילוביות

פרופ' סירס היתה בטוחה שהחזרה לכיתות היא חגיגה לכולם.

היא הופתעה לשמוע מלומדות ולומדים רבים שדווקא הכיתה הדיגיטלית היא זו שהגבירה את השילוביות והפחיתה, בין השאר, חרדות חברתיות שיש בסביבה הפיזית.

הלומדות והלומדים המרוחקים התחברו ביתר קלות.

פערים וסטיגמות בין תרבויות הצטמצמו.

האפשרות לשימוש בהקלטות ואמצעי תרגום הקלה על כל אלו שלא עמדו בקצב של המפגש החי.

רבים חשו שאפשרויות הלימוד שלהם נעשו נגישות ומותאמות יותר.

אז מה? חוזרים לזום ולסרטונים וייפתרו הבעיות?

ודאי שלא.

כעת, האתגר הוא לראות איך אנחנו מצליחים לראות את בעלי הצרכים השונים והמיוחדים הללו שאת קולם אנו פחות שומעים, גם בכיתה הפרונטלית ובימי השגרה.

שילוב של דרכי למידה ובניית תמהיל טוב וחכם בין הפרונטלי לדיגיטלי, יגבירו את הסיכוי שכולם יוכלו למצוא את עצמם במסע הלמידה שלנו.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x