סופרמן + וונדרוומן בשוק העבודה - כינוי לאלו שמשתמשים ב- AI באופן דרמטי

שיתוף

סופרמן + וונדרוומן בשוק העבודה – כינוי לאלו שמשתמשים ב- AI באופן דרמטי

אנו נכנסים לעידן של "עובדי-על" (super-workers)

 

מדובר במעין סופרמן או וונדרוומן – עובדות ועובדים בארגון שמשתמשים בהיקפים משמעותיים בבינה מלאכותית כדי לשפר באופן דרמטי את הפריון, הביצועים והיצירתיות שלהם.

 

העבודה השגרתית שלהם עוברת אוטומציה, חלק מהתפקיד שלהם מתבטל בזכות ה- AI וחלקים אחרים מועצמים באופן שהופך אותם לאנשים עם "כוח-על"

 

התופעה שמתוארת בדוח ובסקירה של מומחה הלמידה הארגונית, ג'וש ברסין, מתייחסת בעיקר למקצועות מסוימים שמושפעים באופן דרמטי מהמהפכה, כמו כותבים, אנליסטים, אנשי שיווק ומכירות, ובעוד מגוון בעלי תפקידים שבהם הכישורים הנדרשים עוברים מינוף והעצמה וגורמים לנסיקה בהשפעה של אותם עובדים.

 

הם מגישים תוצרים מהר יותר, עושים סיעור מוחות רחב עם המכונה על כל רעיון, משתמשים בבינה לתיקוף וליטוש של כל תפוקה שלהם בעבודה, או במילים אחרות, אלו עובדים שמגיעים לעבודה עם עמית צמוד לעבודה, שמקשיב, לומד ומנמק ופועל כדי לשפר את התוצאות של המשימות שלהם.

 

ארגונים מדווחים על מצבים שבהם תוכניות חדשות שלקח בעבר 3-6 חודשים לבנות, מושלמות בתוך ימים בודדים על ידי בינה מלאכותית, ועובדים "סופרמנים" מהווים "אוצרי-העל" ו"בעלי המלאכה" שמשכללים את המוצר של ה- AI, מתקפים ומבקרים אותו.

 

ברסין מציע לארגונים להפוך ולהיות חברות של "עובדי על" כאלו – מקומות שבהם כלל התרבות הארגונית היא של אימוץ והסתגלות ומתן אפשרות לעובדים להמציא את עצמם מחדש.

 

ארגונים כאלו ישפרו ביצועים בקצב הגבוה פי 6 מארגונים שיחמיצו את הטרנספורמציה ל"חברת עובדי-על".

 

בדיוק כפי שסופרמן קלארק קנט למד לתעל את כוחותיו, עלינו ללמוד לרתום את הבינה המלאכותית לביצועי הפרט והצוות.

 

משמעות הדבר אינה רק אוטומציה של משימות קיימות, אלא חשיבה מחדש על איך העבודה מתבצעת, העצמת אנשים לעשות יותר, ויצירת הזדמנויות לצמיחה.

 

 

הקישור למאמר המלא של ברסין כאן, כדאי גם לקרוא כאן פרסום תגובה למאמר המספק מבט ביקורתי וציני לגבי חלק מהתחזיות.

 

 

x