אטלס חוסר הידע שלנו – הדרך שלנו להבטיח ללמוד את מה שחסר לנו
אטלס חוסר הידע שלנו – הדרך שלנו להבטיח ללמוד את מה שחסר לנו
מיפוי הסוגים של מה שאנחנו לא יודעים יעזור לנו ללמוד וללמד טוב יותר, ומתברר שהבוּרוּת שלנו מקיפה וכוללת יותר ממה שנדמה בחשיבה ראשונית.
חוקרים מאוניברסיטת מישיגן בנו מעין מפה של חוסר הידע שלנו, שימוש בה יסייע לנו בתכנון של תהליכי חדשנות, חקר או למידה.
😵 מה שאנחנו יודעים שאנחנו לא יודעים- זהו חוסר הידע ה"קל" ביותר לאיתור
😵 מה שאנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים- זהו חוסר ידע מורכב יותר לחשיפה, ומחייב תקשורת עם אלו שיודעים לזהות את נקודות העיוורון שלנו
😵 מה שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים, אבל לא יודעים- לכאן נכנסים כל הדברים שאנחנו טועים לגביהם או מעריכים את הידע שלנו הערכת יתר, נדרשת ביקורת עצמית גבוהה ומודעות גבוהה להטיות קוגניטביות כדי לאתר את הפריטים הללו.
😵 מה שאנחנו יודעים אבל חושבים שאנחנו לא יודעים- לא פחות מורכב, לאתר את הידע הסמוי שנמצא אצלנו ולעורר אותו.
😵 מה שאסור לנו לדעת- לפעמים, יש דברים שמשום מה אסור לנו לדעת (ידע שנמנע מאיתנו למשל כשאנחנו ילדים או שיש בו משהו מסוכן). לכך ניתן גם לצרף ידע מודחק שמאיים עלינו ואנו נמנעים מלגשת אליו מתוך מגננות פנימיות.
סיווג חוסר הידע שלנו יכול לסייע לנו בתכנון תהליכי למידה שלנו או של אחרים, בתכנון תהליך של חדשנות או של חקר של נושא חדש.
הוא יכול להניע אותנו לחפש את הידע במקומות שאינם מובנים מאליהם, להיפתח ליותר ידע ממה שתכננו ולהבטיח חשיבה חדשנית ועשירה יותר.
לכניסה לקישור לחצו כאן