איך להיות מנהלים של 80-20?

שיתוף

איך להיות מנהלים של 80-20?


חוק פארטו המפורסם מתייחס לכלל אצבע לפיו נרוויח 80% תפוקות של משהו, אם נקדיש 20% מאמץ במקום הנכון.

הקושי והאומנות ביישום העיקרון, הוא לאתר את אותם 20% שיתנו תשואה כה משתלמת.

באתר של Tech Tello ממליצים להתייחס לעיקרון הזה גם בהרגלי הניהול שלנו ולמקד את הפרקטיקות שלנו בהתנהגויות המניבות ביותר.

על פי האתר, מנהלים 80/20 יעדיפו את הפעולות שיחוללו אימפקט בעשייה שלהם, כך שהם יעשו פחות דברים, אבל יעשו אותם טוב.
הנה כמה עקרונות לניהול 80/20 גם בהתנהגות היומיומית שלנו כמנהלות ומנהלים:

80% להקשיב, 20% לדבר.

כדאי שנדבר פחות.
דיבור יתר ימנע מאיתנו לדעת מה העובדות והעובדים שלנו חשים וחושבים.
ככל שנדבר יותר, כך הצוותים שלנו יצמחו פחות.

80% לשאול, 20% לספק תשובות.

תפקידם של מנהלות ומנהלים הוא לתת תשובות לבעיות.
אך גם את זה צריך לדעת לעשות את זה נכון.
בגישת 80/20 לא "נאכיל" בתשובות שרק יגדילו את התלות של הצוות בנו, אלא נעדיף שאילת שאלות שגורמת לצוותים לפענח את הבעיה שמעסיקה אותם בכוחות עצמם.
שאלות שמבררות מה הפתרונות שכבר ניסינו, מה עבד יותר ומה פחות, ומהן האפשרויות שיש לרשותנו, יאפשרו לצוותים לפתח בעצמם את החשיבה הנדרשת לפתרון הבעיה.

80% הוקרה, 20% ביקורת

גם מתן משוב הוא חלק מתפקיד ניהולי, אבל עודף ביקורתיות יכול לפגוע במוטיבציה של הצוות וליצור תחושה קבועה שמשהו לא בסדר.
גישה של 80/20 במתן המשוב, תיתן במה למה שהעובדים מביאים לשולחן- החוזקות שלהם.

ההוקרה הזו (שחייבת להיות כנה) תמריץ את הצוותים לעבוד קשה יותר.
ההכרה בערך שלהם תבנה את הבטחון העצמי שלהם לקראת האתגרים הבאים.
זה לא אומר להימנע מביקורת או סימון של פערים, אלא להבין שהביקורת היא לא במוקד השיח, אלא חלק קטן מהאסטרטגיה.
גם כאן, מתן המשוב נועד לחזק את היכולת של הצוות לקחת אחריות על הפעולות שלו, לנתח את העשייה בצורה פורייה ומלמדת ולהשתפר גם בלי לקבל את הביקורת מהמנהלת או המנהל.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x